Temat dnia: Jak się ubrać wiosną?
Środa, 26.03.20120r.
- „Katar”. Rodzic prowadzi z dzieckiem krótką rozmowę na temat sposobów zapobiegania chorobom oraz podaje przyczyny chorowania. Warto wspomnieć nie tylko o roli bakterii i wirusów, ale równiez osłabionej odporności w wyniku przeziębienia i przegrzania organizmu (niewłaściwy ubiór!). Warto naprowadzić dzieci, że trzeba myc ręce po kichaniu, kaszlu czy wycieraniu nosa.
- Czytanie bądź słuchanie wiersza „Katar” Jana Brzechwy, dzieci pomagają – w odpowiednich momentach naśladują gest kichania i mówią: A psik.
Autor: Jan Brzechwa
Spotkał katar Katarzynę –
A – psik!
Katarzyna pod pierzynę –
A – psik!
Sprowadzono wnet doktora –
A – psik!
„Pani jest na katar chora” –
A – psik!
Terpentyną grzbiet jej natarł –
A – psik!
A po chwili sam miał katar –
A – psik!
Poszedł doktor do rejenta –
A – psik!
A to właśnie były święta –
A – psik!
Stoi flaków pełna micha –
A – psik!
A już rejent w michę kicha –
A – psik!
Od rejenta poszło dalej –
A – psik!
Bo się goście pokichali –
A – psik!
Od tych gości ich znów goście –
A – psik!
Że dudniło jak na moście –
A – psik!
Przed godziną jedenastą –
A – psik!
Już kichało całe miasto –
A – psik!
Aż zabrakło terpentyny –
A – psik!
Z winy jednej Katarzyny –
A – psik!
https://www.youtube.com/watch?v=9E_5LNdKcAU
- W nawiązaniu do treści wiersza, rodzic prosi, aby dziecko jednym słowem powiedziało, jak możemy dbać o nasze zdrowie wiosną. Można naprowadzic dziecko wyrazami: higiena, ubranie, chusteczka, mycie rąk itp. przez podawanie ich w formie analizy głosek. Dziecko dokonuje syntezy głosek i wypowiada całe słowo.
- Praca z kartami pracy, str. 24 – wycinanie fragmentów ilustracji, naklejanie ich na kartkę; str. 25 – zaznaczanie właściwego zachowania, kreślenie wzorów wokół obrazka.
- Dzieci zastanawiają się jak ubieramy się zimą, a jak latem? Po krótkim namyśle, na kartce A4, w dowolny sposób rysują sposób ubierania się wiosną. Można to też wykonać w formie projektu np. wycinając ubrania z niepotrzebnych gazet.