Propozycje zabaw dla gr. I – 30.03.2020 r.

Temat dnia: Jakie porządki robi wiosna?
1. Słuchanie wiersza Doroty Gellner Wiosenne porządki.
Chodzi wiosna po ogródku, sieje coś i sadzi.
Z wiosennymi porządkami dobrze sobie radzi.
Płot maluje, ścieżki grabi, grządki przekopuje.
Kto chce piękny mieć ogródek, niech ją naśladuje.
Rozmowa kierowana na temat wiersza. Przykładowe pytania: Kto robił porządki w ogródku? Jakie porządki robiła wiosna? Dlaczego wiosna musiała robić porządki? Jak wyglądają trawniki i ogrody po zimie? Jakich narzędzi potrzebowała do grabienia i przekopywania grządek?
2. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Porządki w ogródku.” Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło : Wiosna! zaczyna naśladować dowolną czynność wykonywaną przez wiosnę z wiersza, np.: grabienie, kopanie, malowanie płotu, sianie i sadzenie.
3. Zabawa artykulacyjna „Powiedz inaczej”. Dziecko mówi słowa zaproponowane przez Rodzica w rożny sposób: cicho, głośno, szeptem, próbuje zaśpiewać lub dzieli je na sylaby. Przykłady słów: grabie, motyka, łopata, motyl, ogród, wiosna.
4. Ćwiczenie grafomotoryczne – rysowanie po śladzie. Dziecko otrzymuje rysunek konturowych narzędzi ogrodniczych, rysuje po śladzie i koloruje.
Np. https://miastodzieci.pl/kolorowanki/konewka/

Skip to content