Temat: Ł jak łuk.
1. „Wstążkowe Ł” – chodzenie stopa przed stopą po wstążce ułożonej w kształcie litery.
2. Wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek Łamaga.
Łamaga
Pięć razy dziennie wpada w opały!
Zjadł przez pomyłkę swoje sandały,
zabłądził w głuszy, zgubił się w tłumie,
gdy gnał na łyżwach, to złapał gumę,
a kiedy grabił – łopatę złamał,
potem ją masłem sklejał do rana.
Złowił na wędkę kubeł kłopotów,
smażył na słońcu jabłka z kompotu,
połknął łyżeczek złoconych osiem,
a ciocię Łucję pomylił z łosiem.
Chociaż podłoga w łydki go łechce,
to się do łóżka położyć nie chce,
bo gdy łamaga jak suseł zaśnie,
łóżko niechybnie pod nim łup!… trzaśnie.
3. Zabawa „Szukamy Ł!” Dziecko otrzymuje kartkę z wydrukowaną jedną zwrotką wiersza jego zadaniem jest zaznaczenie w tekście (np. przez podkreślenie lub otoczenie w pętlę) wszystkich liter Ł.
4. Zabawa słowna „Coś na ł (lub z ł)”. Dziecko podaje słowa rozpoczynające na ł. Po wyczerpaniu pomysłów, próbuje podawać słowa zawierające ł w środku lub na końcu wyrazów. Dla ułatwienia Rodzic może ponownie przeczytać tekst wiersza.
5. Wykonanie ćwiczenia w Karta Pracy 3 (ćw. 1, s. 46) – kolorowanie lub wyklejanie, np. kawałkami bibuły, szablonu litery, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.
6. Zabawa rozwijająca wyobraźnię i słuch muzyczny „Roztańczona łąka”. Dziecko siada na dywanie, zamyka oczy i wyobraża sobie, że jest kwiatkiem, który rośnie na łące. Rodzic włącza nagranie muzyki klasycznej pt. „Poranek”. Dziecko powoli zaczyna się podnosić i rosnąć – samodzielna improwizacja ruchowa do utworu.
7. Układanie kształtu litery Ł z guzików, fasolek lub z innych materiałów dostępnych w domu.
8. W ramach ćwiczeń gimnastycznych: skoki, podskoki, skakanie przez przeszkody przez siebie zrobione, rzut piłeczkami do celu (wykorzystać można kosz na śmieci, miskę, piłeczkę).