Temat: Robimy porządki.
- Rozmowa na temat robienia porządków: Przyszła wiosna, pora zabrać się za wiosenne porządki. Dziś będziemy sprzątać. Następnie dorosły prezentuje przedmioty potrzebne do sprzątania: szmatki, szczotkę, zmiotkę, śmietniczkę. Pyta dziecko, do czego one służą i jak się ich używa. Dziecko prezentuje ich sposób użycia.
- Zabawa ruchowa „Wycieramy kurze” – dajemy dziecku szyfonowe chustki lub skrawki materiałów, mówiąc, że porządki zacznie od wycierania kurzy. Na umówiony sygnał muzyczny (nagranie piosenki) dziecko „wyciera” kurze wspinając się na palcach machając szmatką w górze, na przerwę w muzyce siada na podłodze i „odpoczywa” po ciężkiej pracy, na kolejny sygnał muzyczny kuca i „wyciera” kurz z podłogi.
- Zabawa ruchowa przy muzyce „Zamiatamy”. Dziecko trzyma chustkę oburącz. Kołysząc się na boki w rytm muzyki (walczyka), porusza się po pokoju, naśladując chustką ruch zamiatania.
- Odpoczynek po pracowitym dniu.: To był bardzo pracowity dzień, mamy teraz czyściutki pokój. Pora odpocząć. Dziecko siada lub kładzie się na podłodze i słucha relaksacyjnej muzyki.
- Wykonanie ćwiczenia karta nr. 46. Dziecko łączy linią dywan z urządzeniem, za pomocą którego można go posprzątać. (Można pokazać dziecku, jak działa odkurzacz. Przypominamy, że dzieci nie mogą samodzielnie korzystać z urządzeń elektrycznych)
Do zabaw muzyczno – ruchowych polecam stronę, z której często korzystam pracując z dziećmi –
„Inspiracje muzyczno – ruchowe Marii Tomaszewskiej” – strona działa tylko na Facebook’u (należy polubić J ) Można tu znaleźć ilustracje ruchowe do piosenek, układy choreograficzne i świetne zabawy przy muzyce.
https://pl-pl.facebook.com/edumuzgdynia/ Życzę wesołej zabawy!!!