Propozycje zabaw dla Oddziału Przedszkolnego w SP

Temat dnia: Cebule i cebulki.

1. „ Wiosenne porządki” – ćwiczenia aparatu artykulacyjnego. Dzieci wykonują określone ruchy: Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język przesuwa się po wewnętrznej stronie policzków), zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach). Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych). Pierzemy firanki (parskanie wargami), zamiatamy schody (oblizywanie warg). Porządkujemy strych (język podnosi sie do górnych dziąseł i piwnicę (język dotyka dolnych dziąseł). Jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy, uśmiechamy się (wargi rozciągają się w uśmiechu) i cmokamy z zadowoleniem („buziaczki”).
2. „ O żółtym tulipanie” – dzieci słuchają uważnie opowiadania i starają się zapamiętać jak najwięcej szczegółów.
https://ppi51.opole.pl/historia-o-zoltym-tulipanie/
3. Pytania do tekstu:
• Gdzie mieszkał Tulipanek?
• Kto najpierw odwiedził Tulipana
• Czy Tulipan wpuścił do swojego mieszkania deszczyk?
• Dlaczego nie?
• Kto przyszedł potem do Tulipana?
• Czy Tulipan otworzył drzwi słonku?
• Kto zobaczył Tulipana?
• Co powiedziały dzieci?
4. Prezentacja kształtu tulipana. Analiza słuchowa wyrazu tulipan

https://zielonyogrodek.pl/katalog-roslin/cebulowe/9028-tulipan
https://www.google.pl/search?q=budowa+tulipana+przedszkole&tbm=isch&hl=pl&hl=pl&ved=2ahUKEwiUwK_pzMLoAhXUgqQKHf-3CPwQrNwCKAB6BAgBEDc&biw=1349&

Następnie dzieci oglądają części rośliny i nazywają je: cebulka, łodyga, liście płatki.
5. „C jak cebulka” – prezentacja litery C, c w wyrazie. Dzieci podają przykładowe wyrazy z głoską c, sylabowanie oraz głoskowanie tych wyrazów. Określamy czy c należy do grupy spółgłosek czy samogłosek oraz jakim kolorem jest oznaczona?
6. Rodzic prezentuje sposób pisania litery.
7. Praca w kartach pracy, str. 27 oraz 27a.
8. Praca plastyczna.
Proszę wykonać tulipana dowolną techniką plastyczną, wg pomysłu dzieci.
http://www.kolorujmy.pl/details.php?image_id=328

Skip to content