Grupa I
CZWARTEK 26.03: Wiosenny kosz kwiatów
Poznanie nazw wiosennych kwiatów (przebiśniegi, krokusy, żonkile, tulipany, sasanki). Rozbudzanie zainteresowań przyrodą. ( Wykorzystujemy ilustracje kwiatów np. w książeczce, komputerze itp.)
Wykonanie ćwiczenia – karta pracy . Dziecko rysuje główkę kwiatka, który wyrósł w ogródku. Wspólnie z dorosłym zastanawia się, czego rośliny potrzebują, żeby rosnąć.
Rozwiązywanie wiosennych zagadek – rozwijanie logicznego myślenia.
Ma czerwony dziób i nogi.
Zawsze chodzi zamyślony
i od rana do wieczora
szuka w trawie żab zielonych. (bocian)
Gdy wiosna nadchodzi,
kwiaty rozkwitają,
one z ciepłych krajów
do nas powracają. (ptaki)
Jeden słodki na talerzu,
drugi w liść się zmienia.
Ten, co rośnie na gałęzi,
nie jest do jedzenia. (pączek)
Zabawa oddechowa. Należy dać dziecku kawałki gazet (bibuły, krepiny) – dziecko dmucha na nie tak, aby jak najdłużej utrzymały się w powietrzu. (Doskonalenie sprawności układu oddechowego)