Wtorek, 24 marca 2020 r.
Temat dnia: Trampolinek i Łatek w ogrodzie.
- Praca z historyjką obrazkową „Trampolinek i Łatek w ogrodzie” – dzieci sześcioletnie.
Historyjka zamieszczona jest w Kartach pracy nr 4 na stronie: 32 – 33. Proszę zakryć dzieciom kolejność obrazków oznaczoną kropkami na kostkach. Dzieci po przyglądnięciu się obrazkom, opowiadają treść historyjki i czytają proste teksty zamieszczone w chmurkach. Zachęcamy, by wypowiadały się całymi zdaniami i używały sformułowań: na początku, potem, następnie, na końcu.
- Poznanie kształtu litery Ł, ł drukowanej i pisanej
Pokaz litery w kartach pracy, rysowanie litery palcem na stole, w powietrzu, na plecach mamy, taty, układanie litry ze sznurka, wstążki, z nasion, koralików, guzików czy czegokolwiek innego, co akurat macie Państwo pod ręką.
- Wykonanie ćwiczeń w kartach pracy
- Sześciolatki: Karty pracy nr 4, str. 32-33, zeszyt Znam litery i liczby – strony z literą ł
- Pięciolatki: Karty pracy nr 3, str. 46, zeszyt Poznaję litery i liczby – strony z literą ł
- Zabawa „Coś na ł (lub z ł)”
Dzieci podają jak największą ilość słów rozpoczynających się od głoski ł. Po wyczerpaniu pomysłów próbują podawać słowa zawierające ł w środku lub na końcu.
- Zabawa „Szukamy ł”
Dzieci w tekście wiersza A. Frączek „Łamaga” lub w dowolnym innym tekście (np. wyciętym z gazety) zaznaczają wszystkie litery ł (podkreślają lub otaczają w pętelkę).
„Łamaga”
Pięć razy dziennie wpada w opały!
Zjadł przez pomyłkę swoje sandały,
zabłądził w głuszy, zgubił się w tłumie,
gdy gnał na łyżwach, to złapał gumę,
a kiedy grabił – łopatę złamał,
potem ją masłem sklejał do rana.
Złowił na wędkę kubeł kłopotów,
smażył na słońcu jabłka z kompotu,
połknął łyżeczek złoconych osiem,
a ciocię Łucję pomylił z łosiem.
Chociaż podłoga w łydki go łechce,
to się do łóżka położyć nie chce,
bo gdy łamaga jak suseł zaśnie,
łóżko niechybnie pod nim łup!… trzaśnie.
- Zabawa „Puzzle”
Dzieci rysują na kartce przedmiot, którego nazwa rozpoczyna się na ł. Gdy rysunek jest gotowy rozcinają kartkę na kilka części. Mama, tata lub rodzeństwo układają powstałe w ten sposób puzzle. Zabawę można powtórzyć w innym wariancie: rodzice lub rodzeństwo przygotowują puzzle, a dziecko ma za zadanie je ułożyć.