Propozycje zabaw i ćwiczeń dla grupy III na wtorek 24.03.2020 r.

Wtorek, 24 marca 2020 r.

Temat dnia: Trampolinek i Łatek w ogrodzie.

  1. Praca z historyjką obrazkową „Trampolinek i Łatek w ogrodzie” – dzieci sześcioletnie.

Historyjka zamieszczona jest w Kartach pracy nr 4 na stronie: 32 – 33. Proszę zakryć dzieciom kolejność obrazków oznaczoną kropkami na kostkach. Dzieci po przyglądnięciu się obrazkom, opowiadają treść historyjki i czytają proste teksty zamieszczone w chmurkach. Zachęcamy, by wypowiadały się całymi zdaniami i używały sformułowań: na początku, potem, następnie, na końcu.

  1. Poznanie kształtu litery Ł, ł drukowanej i pisanej

Pokaz litery w kartach pracy, rysowanie litery palcem na stole, w powietrzu, na plecach mamy, taty, układanie litry ze sznurka, wstążki, z nasion, koralików, guzików czy czegokolwiek innego, co akurat macie Państwo pod ręką.

 

  1. Wykonanie ćwiczeń w kartach pracy
  • Sześciolatki: Karty pracy nr 4, str. 32-33, zeszyt Znam litery i liczby – strony z literą ł
  • Pięciolatki: Karty pracy nr 3, str. 46, zeszyt Poznaję litery i liczby – strony z literą ł
  1. Zabawa „Coś na ł (lub z ł)”

Dzieci podają jak największą ilość słów rozpoczynających się od głoski ł. Po wyczerpaniu pomysłów próbują podawać słowa zawierające ł w środku lub na końcu.

 

  1. Zabawa „Szukamy ł”

Dzieci w tekście wiersza A. Frączek „Łamaga” lub w dowolnym innym tekście (np. wyciętym z gazety) zaznaczają wszystkie litery ł (podkreślają lub otaczają w pętelkę).

 

„Łamaga”

Pięć razy dziennie wpada w opały!

Zjadł przez pomyłkę swoje sandały,

zabłądził w głuszy, zgubił się w tłumie,

gdy gnał na łyżwach, to złapał gumę,

a kiedy grabił – łopatę złamał,

potem ją masłem sklejał do rana.

Złowił na wędkę kubeł kłopotów,

smażył na słońcu jabłka z kompotu,

połknął łyżeczek złoconych osiem,

a ciocię Łucję pomylił z łosiem.

Chociaż podłoga w łydki go łechce,

to się do łóżka położyć nie chce,

bo gdy łamaga jak suseł zaśnie,

łóżko niechybnie pod nim łup!… trzaśnie.

  1. Zabawa „Puzzle”

Dzieci rysują na kartce przedmiot, którego nazwa rozpoczyna się na ł. Gdy rysunek jest gotowy rozcinają kartkę na kilka części. Mama, tata lub rodzeństwo układają powstałe w ten sposób puzzle. Zabawę można powtórzyć w innym wariancie: rodzice lub rodzeństwo przygotowują puzzle, a dziecko ma za zadanie je ułożyć.

 

 

 

 

Skip to content