Propozycja zabaw i ćwiczeń dla grupy III
Temat tygodnia: Wiosenne sprzątanie
Środa – 25.03.2020
Temat dnia : Wiosną w ogrodzie
1.Rozwiązywanie zagadek słownych:
To narzędzie jest potrzebne, gdy uprawiać grządkę chcemy
.Można nią wykopać dołek, ziemię szybko przekopiemy. (łopata)
To narzędzie z długim drążkiem grzebień trochę przypomina.
Ogrodnik nim grabi ziemię, gdy w ogródku siać zaczyna. (grabie)
Wiosną malutkie ziarenka można w ogródku wysiewać.
Wyrosną z nich piękne rośliny, gdy będziesz je co dzień podlewać. (nasiona)
Dba o rośliny w ogrodzie, by nie zjadł ich żaden szkodnik,
sieje, sadzi, podlewa, a to jest pan… (ogrodnik)
Są pachnące, kolorowe, dają znać: Nadchodzi wiosna!
To właśnie one sprawiają,
że ta pora jest radosna. (kwiaty)
2. Zabawa „Nazwij część rośliny”. Prezentujemy dostępne w domu rośliny np. natkę pietruszki, korzeń marchewki, żonkila, cebulę, sałatę. Zadaniem dzieci jest nazwanie poszczególnych części tych roślin.
3. Zabawa „Którą roślinę mam na myśli?”. Mówimy nazwę rośliny głoskami np. c-e-b-u-l-a; dziecko odgaduje wyraz. Następnie dziecko podaje w ten sam sposób nazwę innej rośliny, a my odgadujemy.
Dzieciom 5-letnim dzielimy na sylaby oraz zadajemy pytanie na jaką głoskę zaczyna się wyraz np. cebula (c ).
5. Nauka piosenki zespołu Fasolki „Wiosna w ogródku”- dostępna na youtube- określanie charakterystycznych cech aktualnej pory roku.
6. Karty pracy:
dzieci 6-letnie
• wykonanie ćwiczenia 2 w KP4, s. 35 – rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i spostrzegawczości;
• wykonanie ćwiczenia 2 w KP4, s. 36– rozbudzanie inwencji twórczej i wyobraźni;
• czytanie prostych tekstów, utrwalanie poznanych liter.
Dzieci 5-letnie
• wykonanie ćwiczenia 2 w KP3, s. 47 – rozwijanie analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
• wykonanie ćwiczenia 1 w KP3, s. 48 – rozwijanie logicznego myślenia poprzez odczytywanie symboli,
• utrwalanie nazw pór roku oraz dni tygodnia.