Grupa I – 08.04.2020 r.

Temat: Jajko – jakie jest w środku?
Pomoce: 2 jajka ugotowane, jajko surowe, wydmuszka
1. Oglądanie i porównywanie jajek – rodzic prezentuje dziecku jajko gotowane (obrane i w skorupkach), surowe i wydmuszki. Zachęca do ich oglądania, określania wyglądu, budowy, smaku, zapachu. Jakiego koloru mogą być skorupki jajek? Jakie jest jajko, gdy obierzemy je ze skorupki? Co to są wydmuszki? Czy łatwo jest zgnieść wydmuszkę w dłoni? (dziecko sprawdza) Co się z nią stanie, gdy upuścimy ją na podłogę? (dziecko sprawdza). Rozbudzanie ciekawości. Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami.
2. Zabawa badawcza „Jajko ugotowane i jajko surowe”- dajemy dziecku jajko ugotowane na twardo i prosimy o obranie. Potem kroimy go na połowę – dziecko wskazuje i nazywa żółtko i białko. Następnie bierzemy jajko surowe i rozbijamy je oddzielając żółtko od białka. Jak wygląda w środku jajko ugotowane, a jak jajko surowe? Czym się różnią? Czy lubisz jeść jajka? W jakiej postaci?
3. Wykonanie ćwiczenia karta pracy nr. 48. Dziecko porównuje wzory na kurczaczkach i na skorupkach. Łączy je w odpowiednie pary. Rysuje wzór na ostatnim kurczaczku.

Skip to content