Grupa I – 29.04.2020 r.

Temat: Zdrowe kanapki.

Pomoce: owoce i warzywa pokrojone na małe kawałki, różne produkty potrzebne do wykonania kanapek (pieczywo, masło, żółty ser, wędlina, ogórek, sałata, pomidor, papryka), talerzyki i sztućce, serwetki,

Przebieg:

  1. Zabawa sensoryczno-badawcza „Rozpoznaj smak”. Przygotowujemy pokrojone na kawałki różne owoce i warzywa. Wspólnie z dzieckiem przypominamy ich nazwy, następnie zadaniem dziecka jest rozpoznać z zawiązanymi oczami, jaki owoc (jakie warzywo) dostały do posmakowania lub jakiego owocu (warzywa) zapach poczuły.
  2. Wspólne przygotowanie zdrowych kanapek. Przypominamy o konieczności umycia rąk. Zachęcamy dziecko do pomocy – smarowania chleba masłem za pomocą bezpiecznego noża (plastikowego, bez ostrych krawędzi), krojenia warzyw na kawałki Dziecko układa zdrowe produkty na kromkach pieczywa. Samo dba o estetyczny wygląd kanapek.
  3. Zabawa „Tor przeszkód” ‒ wspólnie z dzieckiem zbudujcie z mebli tor przeszkód: możecie wykorzystać krzesła, stołki, materace, koce, poduszki itp. Poproś, aby dziecko przeszło tor przeszkód w określony sposób, np. pod krzesłem, wchodząc na stołek, układając się na brzuchu na kocu i odpychając rękami od podłogi, skacząc z poduszki na poduszkę. Dołącz do zabawy i zorganizujcie wyścigi!

(Zabawa rozwija sprawność całego ciała – siłę, zwinność, koordynację ruchową. Wprowadzenie elementu rywalizacji (między rodzeństwem lub dzieckiem i rodzicami) wpływa na rozwój emocjonalny – pozwala doświadczać wygranej i przegranej, uczy zachowania wobec innych, czekania na swoją kolej).

 

Skip to content