Temat: Co robimy w dzień, a co w nocy?
Przebieg:
1.Zabawa przy muzyce „Co robimy w dzień?”. Gdy dziecko słyszy muzykę (dowolne nagranie lub piosenka „Słonko idzie spać”), mówimy dziecku aby naśladowało różne czynności, które wykonuje w trakcie dnia (np.: ubieranie się, jedzenie, czesanie się, grę w piłkę, budowanie z klocków). Przerwa w muzyce oznacza noc, dlatego dziecko przerywa wykonywaną czynność i kładzie się na podłodze, udając, że zasypia. Powrót muzyki oznacza powrót dnia i codziennych czynności. Zabawę powtarzamy 2–3 razy.
Link do piosenki „Słonko idzie spać”
https://www.youtube.com/watch?v=pqxguhz0ncY
- Zabawa „Kot i mysz nocą”. Wyjaśniamy, że wśród zwierząt są takie, które prowadzą nocny tryb życia. Oznacza to, że w dzień śpią lub odpoczywają a w nocy są aktywne. Tak żyją np. nocne motyle, czyli ćmy, sowy, myszy, nietoperze czy koty. (Dziecko, które ma w domu kota, może opowiedzieć o zwyczajach swojego zwierzaka).
- Wykonanie ćwiczenia – karta pracy nr. 50. Dziecko wskazuje, który rysunek przedstawia dzień, a który – noc. Uzasadnia swoje zdanie. Rysuje na niebie słońce lub księżyc.