Temat: Przeciwieństwa
1. Zabawa słuchowa – dzielenie wyrazów na sylaby z jednoczesnym klaskaniem: ma – ły, du – ży, su – chy, mo – kry, bia – ły itp.
2. Zabawa ruchowa „W przód i w tył”. Dziecko naśladuje ruchy pokazywane przez Rodzica np.: krok do przodu, krok do tyłu, ręce w przód, ręce w tył, noga w przód, noga w tył. (Kształtowanie świadomości własnego ciała. Orientacja w kierunku ruchu).
3. Zabawa słowna „Przeciwieństwa” – mówimy pierwsze słowo a dziecko dopowiada drugie o znaczeniu przeciwnym, np.: jasno – ciemno, głośno – cicho, czarny – biały, góra – dół, długi – krótki.
4. Zabawa ruchowa z gazetami – dajemy dziecku strony z gazety i mówimy, aby wykonywało nimi różne czynności: falowało, machało, zwijało w rulon, zgniatało w kulę, celowało kulami do kosza. Na koniec zabawy dziecko sprząta pokój. (Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej).
5. Wykonanie ćwiczenia – karta pracy nr. 51. Dziecko łączy 2 takie same kostki. Ćwiczenie spostrzegawczości.