Temat: Kolorowe pojemniki
Przebieg:
1.Rozmowa na temat segregacji śmieci z wykorzystaniem ilustracji koszy do segregowania śmieci. Co to są śmieci? Co może być śmieciem? Jakiego rodzaju śmieci powinniśmy wrzucać do pojemników? Dziecko zapamiętuje kolory pojemników lub symbole, którymi są oznaczone, informujemy, jakiego rodzaju śmieci należy wrzucać do każdego z nich. Wyjaśniamy, dlaczego śmieci są segregowane i do czego mogą być później użyte.
2.Słuchanie wiersza Doroty Gellner pt „Śmieci”
Leży pod krzakiem butelka stara.
Straszy wiewiórkę, straszy komara.
I pełno gazet wala się wszędzie.
Przecież ich komar czytać nie będzie!
Zadajemy pytania: O jakich śmieciach była mowa w wierszu? Wyobraź sobie, że jesteś wiewiórką lub komarem. Co powiedziałabyś/ powiedziałbyś osobom, które zostawiły śmieci pod krzakiem?
2. Zabawa dydaktyczna „Segregujemy śmieci” – przygotowujemy różnego rodzaju śmieci, np.: plastikowe butelki i różne opakowania, woreczki foliowe, stare gazety, tekturowe pudełka, słoiki, szklane butelki, rozkładamy 3 pętle w różnych kolorach, ewentualnie jak mamy worki lub kosze do segregacji śmieci. Zadaniem dziecka jest umieścić śmieci w odpowiedniej pętli (worku, koszu) Ćwiczenie umiejętności klasyfikowania. Wdrażanie do segregowania śmieci.
3. Kolorowanka