Temat dnia: Zdrowy tryb życia.
- „Guzikowe układanki” – ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez odwzorowywanie. Poproście kogoś dorosłego żeby ułożył lub narysował wzory, np.: serce, krzyżyk, koło. Spróbujcie odtworzyć takie same kształty z rozsypanych guzików.
- Wysłuchajcie wiersz Iwony Rup „Dbamy o zdrowie”.
Zdrowie to jest ważna sprawa,
a więc o nie wszyscy dbamy.
Wiele warzyw i owoców
z apetytem zajadamy.
Jemy sery i jogurty,
sportem też się zajmujemy…
Uśmiechamy się do wszystkich,
no bo zdrowi być pragniemy.
- Wiecie już, jak dbać o zdrowie. A co należy zrobić, kiedy jednak zachorujemy? Podajcie swoje propozycje rodzicom.
- „Kto to taki?” – rozwiązywanie zagadek.
Wyciągnie stetoskop i z uśmiechem obsłucha.
Zajrzy do gardła, zajrzy do ucha.
Stanąć na nogi zawsze ci pomoże.
O kim mówimy? O panu… (doktorze)
Sprawdzi stan twojego uzębienia.
Sprawi, by uśmiech na buzi promieniał. (stomatolog)
Kiedy oko boli cię lub zaczynasz widzieć źle,
wtedy idź do specjalisty, czyli do… (okulista)
Czy wiecie, kiedy są nam potrzebne leki? Pamiętajcie, że nie wolno zażywać lekarstw samodzielnie bez kontroli osób dorosłych i zaleceń lekarskich. Tylko rodzice czy opiekunowie, po konsultacji z lekarzem, mogą je podawać dzieciom.
- „Co jest dobre dla naszego zdrowia?”
Np.: – jabłko (TAK)
– cukierek (NIE)
– osoba kopiąca piłkę – sport (TAK)
– woda (TAK). N.
Są różne czynniki przyczyniające się do zachowania zdrowia, takie jak: ruch, zdrowe odżywianie, odpowiednie ubieranie się do pogody.
- „Tak czy nie?” – analiza przykładowych sytuacji, wskazywanie zachowań właściwych i niewłaściwych. Jeśli uznacie, że odpowiedź jest TAK – klaśnijcie, jeśli odpowiedź jest NIE – podskoczcie.
Np.: Kasię boli ząb, bo je zbyt dużo słodyczy.
Basia nie choruje, bo ubiera się odpowiednio do pogody.
Często ćwiczę, aby cieszyć się dobrym zdrowiem.
Jem owoce i warzywa, bo mają dużo witamin.
Myję zęby przynajmniej rano i wieczorem.
Używam nitkę dentystyczną.
Chodzę do stomatologa .
Idę spać bez mycia zębów.
- „Aktywny czas z rodzicami” – przedstawcie przy użyciu pasteli, lub zwykłych kredek rodzinę podczas aktywnego wypoczynku.
- (Dz. 5 – letnie) Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 12) – rozwijanie sprawności grafomotorycznej, utrwalenie wiedzy na temat higieny zębów.
Dodatkowe ćwiczenia:
– dla dz. 4- letnich „Owieczki na hali” – KA, k. 24. Dzieci wyjmują owieczki, wycinają pastwisko i doklejają sztachety płotu wycięte z brązowego papieru.
– dla dz. 5 – letnich Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 13) – doskonalenie umiejętności matematycznych poprzez wskazywanie kolejnych osób w rzędach.
Kochane Jeżyki, macie 3 dni wolne – życzymy Wam miłego wypoczynku, ładnej pogody i zabaw na świeżym powietrzu. Do zobaczenia w poniedziałek.