Grupa II – poniedziałek 06.04.2020 r.

Temat tygodnia: Jajka malowane.
Temat dnia: J jak jajko.

1. Jajko – wiersz dla dzieci 5-letnich.
Siedziała kura długo na grzędzie.
Siedziała i rozglądała się wszędzie.
Patrzyła w górę, w dół, na wszystkie boki,
obok niej również siedziały kwoki.
Tak się wierciła, tak się kręciła
i nawet wcale nie zauważyła,
kiedy to jajko w końcu zniosła.
– O! – zagdakała i się podniosła.

2. Krótkie omówienie wierszyka.

3. „Wstążkowa litera” – chodzenie po wstążce ułożonej na podłodze w kształcie litery.

4. Prezentacja zapisu wyrazu JAJKO. Przeliczanie liter w wyrazie, wskazywanie litery J, nazywanie kolejnych liter. Dzielenie wyrazu na litery/głoski i na sylaby.

5. „Rozsypanka literowa” – układanie prostych wyrazów zawierających literę J z rozsypanki poznanych liter, np.: JA, JAJO, JAMA.

6. Rodzic rozkłada przed dzieckiem obrazki przedstawiające postacie i rzeczy, których nazwy rozpoczynają się literą J. Każdy z obrazków jest podpisany, np.: JOLA, JABŁKO, JAMNIK, JAGODA (dziewczynka), JAGODA (roślina). Dziecko utrwala obraz poznanej litery. Wskazuje inne litery, które podaje dorosły.

7. Kreślenie litery J palcem na plecach Rodzica, na dywanie i w powietrzu.

8. „Jakie J!” – układanie kształtu litery ze sznurka.

9. „Do czego może służyć koszyk” – pogadanka Rodzic prezentuje średniej wielkości koszyk wiklinowy. Dziecko przedstawia swoje pomysły, jak można taki koszyk wykorzystać, do czego może służyć większy koszyk, a do czego mniejszy, np.:koszyk na zakupy, koszyk piknikowy, koszyczek wielkanocny, koszyk do zbierania owoców.
w lesie.

13. Praca plastyczna „Kosz pełen jagód”. – wykonanie pracy plastycznej według własnego pomysłu.

Skip to content