Temat dnia: Zwyczaje wielkanocne
- Porozmawiajcie z rodzicami na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Omówcie zwyczaje wielkanocne.
- Wysłuchajcie wiersza „Malowane jajka”.
Leży na półce mały koszyczek,
a z niego wystaje kilka twarzyczek.
Każda, okrągła i zadowolona,
pięknymi barwami jest ozdobiona.
Pierwsza w krateczkę,
druga ma groszki,
u trzeciej – kwiaty,
u czwartej – prążki.
Na piątej są gwiazdki,
na szóstej – drzewa,
a mnie ich widok tylko olśniewa.
I tak jak co roku, nie pójdą w kąt,
lecz będą życzyły: Wesołych Świąt!
- Rozmowa kierowana na temat wiersza. Jak wyglądały pisanki? Jakie miały wzory? Ile ich było? W jakie święta ozdabiamy jajka? – swobodne wypowiedzi dziecka.
- Obejrzyjcie różne rodzaje pisanek.
https://miastodzieci.pl/czytelnia/malowanki-kraszonki-pisanki-o-zdobieniu-jajek-slow-kilka/
- Masażyk relaksacyjny(z rodzicami):
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)
- ( Dz. 5 – letnie) wykonanie ćwiczenia w KP3 (ćw. 2, s. 51) – doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów
( dz 4 – letnie) wykonanie ćwiczenia – KP3, k. 57
- Jeżeli macie taką możliwość, zróbcie zabawy na dworze, jeśli nie, to w pokoju. Rzucajcie piłką, trafiajcie do celu np. miski, pudełka, łapcie piłkę oburącz. Potańczcie przy dźwiękach ulubionej muzyki.
Miłego dnia