Grupa II – wtorek 21.04.2020 r.

Temat: W kosmosie.

Zapraszamy dzisiaj w długą podróż kosmiczną. Na początek Wasza ulubiona kosmiczna piosenka. Ciekawe czy ją pamiętacie?

 

 

1. Wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej Trampolinek w kosmosie.

Trampolinek w kosmosie

Mknie Trampolinek w kosmos rakietą,
żeby się z bliska przyjrzeć planetom.
Patrzy, jak krążą, krążą bez końca
po swych orbitach wokoło Słońca
i po kolei nazwy wymienia:
najpierw Merkury, Wenus i Ziemia,
Mars jest następny, za Marsem Jowisz
(wierzyć możecie Trampolinkowi)
i dalej Saturn, a za nim Uran,
wreszcie na końcu mamy Neptuna!
Mknie Trampolinek, goni komety.
kosmos podziwia z okien rakiety.
Zapas paliwa ma jeszcze spory,
chętnie odwiedza więc gwiazdozbiory
i Niedźwiedzicom, Dużej i Małej,
zdjęcie za zdjęciem robi wspaniałe.
Kurs teraz nowy na Księżyc bierze
i już po chwili biega w kraterze,
a za nim łazik krok w krok się kręci,
bo na zabawę ma wielkie chęci.
Koniec zabawy, bo Ziemia wzywa!
Czy ta wyprawa była prawdziwa?

2. Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza.
Czym Trampolinek wybrał się w podróż?
Czemu chciał się przyjrzeć?
Po czym krążą planety?
Dookoła czego krążą planety?
Jakie planety widział Trampolinek?

3. Oglądanie zdjęć przedstawiających kosmos i planety na podstawie dostępnych w domu publikacji (książki, albumy, encyklopedie) lub obrazów przedstawiających Układ Słoneczny dostępnych w Internecie.

5. Zabawa ruchowa „Po orbicie”
Do tej zabawy potrzebne będą Słońce i Planety Układu Słonecznego, które możecie wykonać wspólnymi siłami z dostępnych w domu materiałów.
Rodzic ustawia na środku Słońce a dookoła niego układa okręgi z liny lub sznurka i tłumaczy, że w środku jest Słońce, a liny są orbitami – drogami, po których poruszają się planety. Rodzic wraz z dzieckiem układa poszczególne Planety na orbitach i podaje ich nazwy: Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran, Neptun).

6. Zadanie dla 5-latków.  Wykonanie pajęczynek z Kącika Artysty, karta nr 28-30. Dzieci nawlekają owady na pajęczynki z liczbą 8 oraz 7 i 1 – doskonalenie umiejętności liczenia.

W ramach zajęć ruchowych polecamy ruch na świeżym powietrzu.

Pozdrawiamy i życzymy kosmicznej zabawy 🙂

Skip to content