Projekt edukacyjny – „Z książką za pan brat” – dzień 3
- Aktywność badawcza dzieci z wykorzystaniem: lupy, miarki krawieckiej, linijki, wagi szalkowej. Porównywanie kształtów, ciężaru, wielkości książek oraz materiału, z którego zostały wykonane. Uzyskanie odpowiedzi na pytania: Czy wszystkie książki mają taki sam kształt, wielkość, ciężar? Czy wszystkie mają ilustracje? Czy wszystkie książki zrobione są z papieru? Czy jeśli książki są zrobione z papieru, to jest on taki sam we wszystkich książkach? Czym się różni?
- „Burza mózgów” – zebranie wśród domowników wypowiedzi na temat: „Dlaczego ludzie czytają książki?”
- Układanie przez dzieci zagadek słownych o ulubionych bohaterach literackich, np. Dziewczynka ta bardzo lubi kolor czerwony i nie boi się sama chodzić po lesie. Kto to taki (Czerwony Kapturek). Jesteśmy bardzo ciekawe Waszych pomysłów – może komuś uda się coś zrymować?
- Skonstruowanie gry planszowej tematycznie związanej z wybraną bajką ,np. „Kto pierwszy dotrze do domku babci Czerwonego Kapturka?”. Zaproszenie do wspólnej zabawy wszystkich domowników.
- „Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato!” – czytanie dziecku przed snem wspólnie wybranego utworu literackiego.