Temat dnia : Jutro będzie nowy dzień
Zabawy matematyczne:
- Doświadczenie z globusem „Dzień i noc”. Globus umieszczamy na stole. Dziecko odszukuje na globusie Polskę. Rodzic zapala latarkę-Słońce nad miejscem wskazanym przez dziecko – zachęca do wyciągnięcia wniosków na podstawie obserwacji: Jeśli w Polsce, na naszej półkuli, świeci Słońce, to co dzieje się na drugiej półkuli? (jest noc).
- Zabawa ruchowa „Słońce świeci, noc zapada”. Na hasło „świeci słońce” dziecko swobodnie porusza się po pokoju przy akompaniamencie dowolnego instrumentu perkusyjnego; „zapada noc”- dzieci kładzie się na dywanie i śpi.
- Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i kontunuowania rytmu „Słońce, księżyc i gwiazda”. Rodzic rysuje na kartce papieru wzór. Zadaniem dziecka jest dokończenie sekwencji według podanego wzoru np.
- Układanie kalendarza dni i nocy – koło to dzień, kwadrat to noc, rytmiczne układanie.
- Karty pracy: 6-latki – wykonywanie ćwiczeń w KP 4, s. 50–51.
- Wykonanie pracy plastycznej „Świat nocą” z materiałów dostępnych w domu; według inwencji twórczej dziecka.
- Zachęcamy do wykonywania dowolnych prac zawartych w teczce „Kącik artysty”.