Temat dnia : Wesoła Wielkanoc
Rozmowa na temat Świąt Wielkanocnych – dziecko opowiada o świątecznych symbolach, zwyczajach świątecznych i o przygotowaniach do świąt.
Rodzic czyta wiersz pt „Wielkanoc”
Wkrótce już Wielkanoc,
więc będą pisanki,
bazie i palemki
i z cukru baranki .
Na świątecznym stole
stanie chrzan i żurek
lukrowana babka
i pyszny mazurek .
A na Śmigus-Dyngus
będzie chlustać woda .
I to już świąt koniec .
Co, tak szybko? Szkoda…
- Dzielenie na sylaby wyrazów: baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek. Dziecko określają, ile jest sylab w danym wyrazie.
- Układanie zdań z wyrazami: baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek. Liczenie wyrazów w zdaniu.
- Zabawa ruchowa „Małe kurczątka”. Dziecko naśladują małe kurczątka i poruszają się po pokoju w rytm np.tamburyna.
5.Nauka piosenki „Wielkanocna piosenka”
https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw
- Wykonywanie ćwiczeń
6latki:
– KP4, s. 43– dobieranie w pary zdjęć, których nazwy się rymują – zabawy słowami
– KP4, s. 41 ćwiczenie 3 oraz na s. 42 ćwiczenie 1 i 2. Określanie, które ze zwierząt wykluwają się z jaj – przypomnienie wiadomości przyrodniczych, wyszukanie na ilustracji 10 jajek, pisanie po śladzie sylab.
5-latki :
– Wykonanie ćwiczenia w KP3 ćw. 1, s. 52–53 – rozwijanie sprawności grafomotorycznej poprzez rysowanie po śladzie, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej poprzez nalepianie takich samych pisanek, przeliczanie jajek w koszykach.