Propozycje zabaw Oddział Przedszkolny w SP

Temat dnia: Co słychać w ptasich gniazdach?

czwartek, 2.04.2020r.

  1. Wiersz „Wiosenny wietrzyk”, Joanna Kulmowa

W trakcie słuchania wiersza, dzieci mogą w odpowiednich miejscach ilustrować głosem i ruchem jego treść.

http://gabriellas.prv.pl/J.Kulmowa/Wiosenny_wietrzyk_J.Kulmowa.html

  1. Gdzie budować gniazdo? – rodzic czyta opowiadanie i prezentuje kształty wymienianych ptaków.

„Gdzie budować gniazdo?” – Hanna Zdzitowiecka

 Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci – powiedział dzięcioł.
– Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca – oburzył się skowronek.
– O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy
zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu.
– Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory – świergotała jaskółka.
– Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie ? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską…
– Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel. – Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać owadów na ziemi. – Ja tam nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie pod rynną, trzecie…hm…trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte – szpakom. Owszem dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach które poznosił na gniazdo miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi kąta.

 

  1. Rozmowa z dziećmi na temat opowiadania.
  • Jakie ptaki wystąpiły w opowiadaniu?
  • O jakich gniazdach opowiadały?
  • Dlaczego każdy ptak chciał mieć inne gniazdo?

Prezentacja sylwet ptaków.

https://i.ytimg.com/vi/9OlhY6ECIes/maxresdefault.jpg

https://zielonyogrodek.pl/i/images/3/9/2/d2FjPTE5MjB4MS4zMzM=_src_75392-bocian-fot.-MabelAmber—Pixabay.jpg

https://gfx.wiadomosci.radiozet.pl/var/radiozet-wiadomosci/storage/images/polska/coraz-mniej-wrobli-w-polsce.-ornitolog-wyjasnia-gdzie-tkwi-przyczyna/359818-1-pol-PL/Coraz-mniej-wrobli-w-Polsce.-Ornitolog-wyjasnia-gdzie-tkwi-przyczyna_article.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/BXKIB7N-0oBL8HDnZBLL6QKuT8rfBf6Yx6m3wTDADxKzky3STmz1A2vQIM50HD8164j27oBg-PQZRIRdH_cgYGREAX9hhynkKh_sRR1f5oERlE_leod7s_E

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/Czr5QVCVdfsBaQt53qRTvZ-rNk1blwSflk1ClEFSDjNIP7KrrCHflWw8G9MQI8vaq4cic8xx5H-LFe9V0-CAMIEc7DqC6ldYPZYy7glogEjaM-iXNOnI1kg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTzaecwqwZGe0rs2xllQN9UO_qd8jOZtfMa7BQLOaK0fdaUYdzb&usqp=CAU

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/c5zR2d1pNZYidpW8ZQEVnXCrON81P8H3hh0bh7AkhwOVPBmEb0D4rDMRmIfegZtK-X0xVsi1-kO_ALAfO2C6uktPNIXKpx3NWKx_O243L30vHymQpmmVKQ

  1. Zakładanie gniazd.

Potrzebne materiały np.: gałązki, kawałki tkanin, sznurek, papierowy talerzyk. Zadaniem dzieci jest zbudowanie gniazd z dostępnych materiałów.

  1. „Wiosenne zgadki matematyczne” – dzieci rozwiązują zadania tekstowe, przeliczają elementy i dodają je do siebie. Można przeliczać na palcach.
  • Wysoko na niebie fruwały 3 skowronki. Razem ze skowronkami wesoło śpiewały 4 słowiki. Ile ptaszków śpiewało na cześć wiosny?
  • Nad łąką zaroiło się od barwnych motylków. 5 motyli fruwało nad wodą, a 3 przysiadły na kwiatach. Ile razem motyli witało wiosnę?
  • Na łące zakwitło 5 białych i 5 różowych stokrotek. Ile kwiatów zakwitło?
  • Na łąkę przyleciały 3 bociany, a potem jeszcze 4. Ile bocianów przyleciało na wiosenną łąkę?
  1. Praca z KP str. 29 – graficzna prezentacja znaku dodawania, rozwiązywanie zadań obliczeniowych. Rysowanie znaku dodawania.

 

 

 

Skip to content