Temat: Skąd się bierze mleko?
Pomoce: plastikowe miseczki i łyżeczki, zdjęcia przedstawiające różne zwierzęta hodowlane oraz produkty, które od nich pochodzą, jogurty naturalne, banany, karta pracy.
Przebieg:
- Zabawa inscenizacyjna do wiersza Danuty Gellnerowej „Łakomy kot”. Dziecko – kotek ma przed sobą miseczkę i łyżeczkę, recytujemy wiersz, a dziecko ilustruje ruchem jego słowa. Naśladuje mieszanie mleka w miseczce, próbowanie, a potem pokazuje, że miseczka jest pusta.
„ Łakomy kot”
W domku za rzeką kot gotował mleko.
Mieszał je w rondelku łyżeczką niewielką.
Raz zamieszał, raz spróbował,
bardzo krótko je gotował.
Zanim się ugotowało – nic w rondelku nie zostało.
- Rozmowa kierowana na temat produktów pozyskiwanych od zwierząt. Od jakiego zwierzęcia mamy mleko? Co można z niego zrobić? Dla jakich produktów hodujemy kury?
- Wykonanie ćwiczenia karta pracy nr. 57. Dziecko łączy linią produkty ze zwierzętami, od których one pochodzą.
- Wspólne przygotowanie jogurtu bananowego. Dziecko kroi banany na małe kawałki i zalewa je jogurtem. Następnie dokładnie miesza wszystko w miseczce. W ten sposób uzyskuje naturalny jogurt bananowy. Przypominamy o przestrzeganiu zasad higieny. Degustacja samodzielnie przygotowanego jogurtu.