Temat dnia: Wesoły hipopotam
Przebieg:
1.Słuchanie wiersza Agnieszki Frączek Chichopotam
Wyszedł z błota hipopotam:
– Cha-chi-cho-cha! – zachichotał.
Słoń, zbudzony owym dźwiękiem,
zakołysał trąbą z wdziękiem:
– Tru-tu-tu-tu! Mój sąsiedzie!
Co cię śmieszy, można wiedzieć?
Hipopotam rzec coś chciał,
lecz nie zdołał, bo się śmiał.
Żółw guzdrała, wietrząc psotę,
zaraz przygnał tu galopem,
stado strusi zbaraniało,
a lew ryknął: – Co się stało?!
Hipcio zerknął na nich i…
znów się chichrał: – Chi, chi, chi…
– Czy pan ze mnie się naśmiewa? –
spytał pawian, schodząc z drzewa.
Chciał na śmieszka się obrazić,
lecz… chichotem się zaraził.
Wnet się śmiała cała plaża –
wąż aż skręcał się i tarzał,
żółw rechotał, zebry rżały,
śmiechem parskał lew wspaniały.
Calusieńki świat chichotał!
Kto to sprawił? CHICHOPOTAM!
Ten wesołek rodem z błota.
2.Rozmowa kierowana na temat wiersza. Co takiego robił hipopotam, że pozostałe zwierzęta bardzo się dziwiły? Jakie jeszcze zwierzęta występują w wierszu? Naśladuj śmiejącego się hipopotama. Jak mógłby śmiać się żółw, a jak małpka?
- Wykonanie słonia – KA karta pracy nr. 18. (Dziecko wyjmuje wszystkie elementy karty i wykonuje słonia zgodnie ze wzorem. Dolepia mu kły i mocują uszy. Może pomalować słonia szarą farbą. Rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych. Wykonywanie pracy według wzoru.
Dla dzieci, które nie mają kart pracy
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/slon/