Grupa II – 11.05.2020 r.

Temat tygodnia: Na wsi

Temat dnia: W gospodarstwie wiejskim

Witajcie kochane Jeżyki. Kolejny tydzień przed nami. Zaczynamy.

  1. Burza mózgów „Zwierzęta mieszkające na wsi”. Przypomnijcie sobie i wymieńcie nazwy zwierząt z wiejskiego podwórka, podajcie ich charakterystyczne cechy, opiszcie  wygląd, warunki życia i znaczenie w życiu człowieka.
  2. Zabawa badawcza „Co to jest?”. Poproście rodziców o przygotowanie produktów nabiałowych np.: maślankę, jogurt, sery (żółty i biały), masło i mleko. Dzieci (te, które mogą) próbują produktów. Opiszcie smak. Zastanówcie się nad pochodzeniem produktów. Te produkty mają wartość odżywczą: zawierają wapń (niezbędny do budowy kości i zębów), białko (potrzebne do prawidłowego wzrostu i rozwoju) oraz witaminy (np. D i z grupy B). Jeśli możecie, jedzcie je jeśli możecie codziennie.
  3. Obejrzyjcie sobie krótki fil o produktach mlecznych: https://www.youtube.com/watch?v=Veacl9J-yrQ
  4. ( Dz. 5- letnie)wykonajcie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 18) – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej poprzez łączenie w pary takich samych krów, liczenie par i rysowanie takiej samej liczby kresek.
  5. Zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy – krowa patrzy”. Pobiegajcie trochę po pokoju. Gdy mama lub tata wypowie słowa: Raz, dwa, trzy – krowa patrzy!, zamieniacie się w krowę i zaczynacie wydawać z siebie charakterystyczne odgłosy.
  6. „Skąd mamy wełnę?” – poszukajcie w domu produkty wykonane z wełny, np.: sweter, skarpety, kapcie. Po dotykajcie i opiszcie wrażenia (np.: Miękkie, ciepłe, przyjemne, gryzące). Zastanówcie się, skąd pochodzi wełna, od jakiego zwierzęcia ją otrzymujemy. Tak, tak, wełnę mamy z owczej wełny.
  7. (Dz. 5 – letnie i chętne dz. 4 – letnie). Przeczytajcie wyrazy: owca, wełna. Podzielcie na sylaby wyraz: owca, wełna.
  8. Ćwiczenie matematyczne:
  • W zagrodzie są 3 świnki, 2 kozy i 2 krowy. Ile jest zwierząt w zagrodzie? Narysuj na kartce tyle kropek ile jest zwierząt.
  • W oborze są 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze? Proszę namalować na kartce tyle kropek ile jest zwierząt.
  • Na podwórku stoi 1 traktor, 4 przyczepy i 2 kombajny. Ile maszyn jest na podwórku? Proszę namalować tyle kropek ile jest maszyn.
  1. ( dz. 5 – letnie) Wykonajcie owieczkę z KA (k. 24). Wypchnijcie szablon i złóżcie według wzoru. Następnie owińcie składankę kawałkami włóczki.
  2. ( dz. 4- letnie) Wykonajcie ćwiczenia z KP3, k. 67.

Do dzieła!

Skip to content