Grupa II – 13.05.2020 r.

Temat dnia: K jak kogut.

  1. „Wstążkowe K” – chodzenie stopa przed stopą po wstążce ułożonej na kształt litery.
  2. Burza mózgów „Słowa na k” – zastanówcie się, jakie słowa rozpoczynają się na k.
  3. ( Dz. 5 – letnie) Wykonajcie ćwiczenie w KP4 (ćw. 1, s. 20) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery, np. kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.
  4. Poproście kogoś dorosłego o przeczytanie wiersza Agnieszki Frączek „Krowa Kwaczka”

Pewna krowa 

spod Krakowa

zamiast po krowiemu muczeć,

rzecze: – Kwakać się nauczę .

I już mknie do kaczogrodu

(kłusem, z braku samochodu),

a tak wkuwa słówka nowe,

ćwiczy akcent i wymowę.

Nawet pisze kwa kopytem

wszystko chętnie i z zachwytem.

Pan profesor, kaczor Kazik,

tym zachwytem się zaraził.

Wkrótce tak jak krowa owa

w kółko gotów był pracować

i bez przerwy ją wychwalał:

Kwa! – powiadał – Jest wspaniała!

I pojętna! I uparta!

Zanim minie pierwszy kwartał,

będzie kwakać niczym kwaczka . . .

albo raczej – krowa Kwaczka!

Znał profesor się na rzeczy

temu nie da się zaprzeczyć!

Więc gdy krowę ktoś dziś spyta,

czy najadła się do syta,

lub czy mleka dzieciom da,

odpowiada: – Jasne! Kwa!

 

  1. „Analiza sylabowa wyrazów na k” – powtórzcie wyrazy na k, które wystąpiły w tekście wiersza i podzielcie je na sylaby.
  2. „Kwacząca krowa” -praca plastyczna z wykorzystaniem pasteli. R. jeszcze raz recytuje wiersz a dziecko rysuje bohaterkę utworu.
  3. Posłuchajcie: bardzo wiele tańców polskich powstało na wsi. Taniec był jedną z niewielu wówczas dostępnych rozrywek. Pomysłowości wiejskich muzykantów i tancerzy zawdzięczamy do dziś wykonywane tańce, takie jak: przeróżne oberki, kujawiaki, krakowiaki, Zbójnicki czy dobrze znaną dzieciom zabawę, która była początkowo taneczną zabawą weselną: Uciekaj, myszko, do dziury!
  4. Zabawa muzyczna „Cwałują Krakowiacy” . Zadaniem dziecka jest tak cwałować (cwał boczny), raz w prawo, raz w lewo (zgodnie z frazą muzyczną) do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=82EQeAVwSAo
  5. Posłuchajcie i przypomnijcie sobie piosenkę, którą na początku roku uczyliśmy się śpiewać. https://www.youtube.com/watch?v=tKn8NI7HOGo

Możecie pośpiewać, potańczyć i wsłuchujcie się w nazwy zwierząt. Kiedy będzie mowa w piosence o zwierzęciu, w którego nazwie słychać głoskę K, klaśnijcie.

  1. Zabawa dramowa dla całej rodziny. Dziecko zastanawia się, w jakie wiejskie zwierzątko chciałyby się zamienić. Następnie i za pomocą gestu, mimiki oraz ruchu przedstawia wybrane przez siebie zwierzę. Reszta rodziny odgaduje jego nazwę. Potem zamiana ról.

Miłego dnia!

 

Skip to content