Grupa II – 18.05.2020 r.

Temat tygodnia: Święto Mamy i Taty.
Temat: Moja mama i mój tata.
Pomoce: 2 wazony, 12 kwiatków (na łodydze, sztucznych), kolorowe figury geometryczne wycięte z papieru, pędzle, farby plakatowe, nożyczki, papier kolorowy, bibuła, skrawki materiałów, klej, nożyczki.

1. Zabawa słowna „Moja mama”. Dziecko opowiada o faktach z życia swojej mamy. Mówi, jak się nazywa, jaki zawód wykonuje (czym się zajmuje), jakie ma zainteresowania (co lubi robić). Zwracamy uwagę, aby dziecko wypowiadało się pełnymi zdaniami.

2. Zabawa matematyczna „Kwiatki dla mojej mamy.” Rodzic stawia przed dzieckiem 2 wazony. Wkłada do nich różną liczbę kwiatków. Dziecko za każdym razem przelicza kwiaty w każdym wazonie i porównuje, np.: 6 i 6 – Tyle samo w każdym wazonie; 2 i 5 – W drugim jest więcej. / W pierwszym jest mniej; 6 i 4 – W pierwszym wazonie jest więcej. / W drugim jest mniej.

3. Zabawa matematyczna rozwijająca pamięć wzrokową i uwagę „Naszyjnik dla mamy!” Rodzic wręcza dziecku papierowe figury geometryczne. Rodzic układa na dywanie sekwencje złożoną z figur: trójkąt, kwadrat, kwadrat, trójkąt, kwadrat, kwadrat….. itp.

Dziecko głośno nazywa figury i próbuje zapamiętać kolejność. Po chwili Rodzic zakrywa wzór, a dziecko próbuje go odtworzyć i kontynuować. Potem następuje zamiana druga osoba kończy zauważony rytm. Po chwili następuje zamiana wymyślającego i kontynuującego rytm.

4. Zabawa naśladowcza „Ciastka dla taty”. Dziecko obserwuje ruchy Rodzica., które później stara się odtworzyć Rodzic mówi: Kochani! Czas zrobić ciasto! Potrzebujemy dużej miski, do której wsypujemy mąkę, cukier, dodajemy trzy jajka, następnie kostkę masła i wszystko wyrabiamy rękami. Teraz wałkujemy ciasto i wycinamy ciasteczka. Układamy je na blaszce i wkładamy do piekarnika na 15 minut.

5. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Figury woskowe”. Dziecko porusza się po pokoju. Gdy Rodzic klaśnie w dłonie, dziecko stoi nieruchomo; gdy klaśnie dwa razy, wraca do spacerowania.

6. Praca plastyczno-techniczna „Mama i tata”.
Wykonajcie pracę plastyczno –techniczną. Narysujcie postać mamy i taty, a potem możecie przystroić je papierem kolorowym, skrawkami materiału i kawałkami bibuły.

7. Dzieci 5-letnie – wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 22) – rozwijanie sprawności grafomotorycznej poprzez rysowanie po śladzie i wykonanie portretu rodziców.

 

Skip to content