Grupa II – 22.05.2020 r.

 

Temat: Prezent dla rodziców.

Pomoce: kartki bloku technicznego, farby, pędzle, woda, balon, szary papier, flamastry, kredki, sznurek, włóczka.

 

Przebieg:

  1. Utrwalenie piosenki „ Moja wesoła rodzinka” https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

 

  1. Dzieci 5-letnie wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 26–27) – dzieci przyglądają się kolejnym obrazkom historyjki, opowiadają, co przedstawia. Rysują odpowiednią liczbę kropek w okienkach zgodnie kolejnością zdarzeń.

Dzieci 4-letnie wykonanie ćwiczenia w KP 3, k. 70 – dostrzeganie różnic i podobieństw, omówienie struktury rodziny, porównywanie liczebności zbiorów.

  1. „Sprawiam radość najbliższym” – Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat obdarowywania najbliższych, sprawiania im radości. Pyta np.: W jaki sposób możecie zrobić komuś przyjemność?

Czy zawsze to musi być jakaś rzecz? Co jeszcze może być prezentem? Co zrobiły dzieci z historyjki obrazkowej? Co czujecie,  kiedy mama i tata są uśmiechnięci, mile zaskoczeni z waszego zachowania?

  1. Zabawa plastyczna „Kwiatki dla rodziców”. Dziecko otrzymuje kartki bloku technicznego.

Rodzic maluje dziecku wewnętrzną część dłoni i pomaga odbić na kartce. Jedno odbicie dłoni to jeden kwiatek – dziecko wykonuje bukiet składający się z tylu kwiatów, ile ma lat.

 Następnie każda osoba palcem zamoczonym w farbie rysuje łodygi.

Dziecko myje dłonie. Zdejmuje buty i skarpetki. Rodzic maluje mu stopy, a dziecko odbija je, tworząc liście kwiatków.  Na koniec dziecko myje (wyciera) stopy.

5. Wspólne sprzątanie i pozostawienie prac do wyschnięcia.

  1. Jeżeli macie rodzeństwo zaproście je do wspólnej zabawy, przecież ruch to zdrowie. 🙂
  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci maszerują. Podają sobie ręce. Na zmianę raz jedna, raz druga osoba wykonuje przysiad, dotykając wolną ręką podłogi. Podnosi się i wykonując skręt w bok w stronę partnera, klaszcze w jego dłoń. Następnie dzieci w parze robią zwrot, podają sobie drugą rękę, powtarzają ćwiczenie.

 

  • Zabawa na czworakach „Przejdź przez tunel”. Rodzic stoi  w rozkroku – jego nogi tworzą tunel. Dziecko poruszając się na czworakach, przechodzi przez tunel.

 

  • Dzieci w parach stoją naprzeciwko siebie na odległość wyciągniętych rąk. Wykonują przysiad podparty i na umówiony sygnał wysoko wyskakują, a w górze starają się dotknąć dłoni partnera.

 

  • Ćwiczenie równowagi. Dzieci stoją ze złączonymi nogami. Na sygnał Rodzica. wyciągają w górę ręce, wspinają się na palce i liczą do trzech (czterech, pięciu). Starają się utrzymać równowagę.

 

  • Biegi – ćwiczenie kształtujące szybką reakcję na sygnał, regulujące procesy pobudzenia i hamowania. Dzieci stoją na linii startu. Na sygnał Rodzica. biegną do linii mety. W pewnym momencie Rodzic głośno mówi: Stop! i każde dziecko szybko zatrzymuje się. Stara się utrzymać równowagę.

 

  • Ćwiczenie uspokajające. Marsz po okręgu. Dzieci wdychają powietrze nosem, a wydychają ustami.

 

Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia. 🙂

Skip to content