Grupa II – 27.05.2020 r.

Temat dnia: Pani żyrafa.

  1. ( Dz. 5- letnie)Na początek wykonajcie ćwiczenie w KP4 (ćw. 1, s. 30) – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności grafomotorycznej. Dziecko rysuje po śladzie (najlepiej kredkami w różnych kolorach) odszukane zwierzęta. Nazywa je: żyrafa, delfin, krokodyl, lew.
  2. Rozwiązywanie zagadki wprowadzającej. Co to za zwierzę?

Najwyższe na świecie.

Pójdźcie do zoo, a się dowiecie.

Ma żółtą skórę w brązowe łatki.

Nie zmieści się wcale do zwykłej klatki. (żyrafa)

  1. Obejrzyjcie ciekawostki o żyrafie. https://www.youtube.com/watch?v=xPlvziEWzn4
  2. Praca plastyczna „Plakat o żyrafie”. A teraz, może być z pomocą kogoś dorosłego, brata, siostry, na dużym arkuszu papieru przygotujcie projekt o żyrafie: narysujcie jej sylwetkę i otoczenie wokół, ozdabiając pracę kolorowymi kartkami, skrawkami materiału. Na końcu napiszcie lub przyklejcie tekst drukowanymi literami: ŻYRAFA – NAJWYŻSZE ZWIERZĘ.

Tutaj macie podpowiedź jak narysować żyrafę https://www.youtube.com/watch?v=XgjKHRsr-4g

  1. Zabawy matematyczne: x

„Długa szyja żyrafy” – dziecko otrzymuje po kilka guzików, fasolek lub kasztanów (ok. 6–8), układa z nich szyję żyrafy. Za każdym razem przelicza guziki, fasolki, kasztany, dotykając każdego palcem.

„Zielone paski” dziecko układa paski od najkrótszego do najdłuższego: na początku jeden pod drugim, następnie w jednej linii obok siebie – wskazuje palcem najdłuższy pasek, a następnie najkrótszy – liczy paski, zaczynając od lewej, a później od prawej strony.

  1. Ćwiczenie słuchowe. Dorosły odtwarza odgłosy zwierząt egzotycznych. Dziecko słucha i podaje nazwy zwierząt, które te odgłosy wydają. Jeśli dziecko ma problem z rozpoznaniem, dorosły podpowiada, np.: To zwierzę świetnie pływa (foka).
  2. Posłuchajcie piosenkę „Wyprawa do zoo” https://www.youtube.com/watch?v=DCxGIYw7Za4 Komu wpadła u ucho może się jej nauczyć śpiewać.
  3. ( Dz. 5 – letnie) Wykonanie lwa – składanki (KA, k. 27). Dziecko wyjmuje szablon z karty i składa według wzoru. Przez dziurki przewleka kawałki włóczki, tworząc grzywę lwa. Składankę umieszcza na złożonej trawie, którą z pomocą rodzica podpisuje swoim imieniem.
  4. Zabawa „Raz, dwa, trzy – lew patrzy!”. W jednym rogu pokoju staje dziecko ze swoim lwem (składanką)i powoli zbliża się do prowadzącego zabawę. Na hasło lwa: Raz, dwa trzy – lew patrzy! dziecko staje w bezruchu. Gdy się poruszy, wraca na miejsce startowe.

Miłej pracy !!!

Skip to content