Temat dnia: Stolica Polski
1. Przedstawienie mapy Polski, dziecko próbuje odszukać, w którym miejscu znajduje się Warszawa – stolica Polski. Wspólne wyjaśnienie, co to znaczy, że jakieś miasto jest stolicą.
2. Oglądanie filmy: „Maja zdobywa Warszawę”
3. Omówienie różnych zabytków Warszawy np. Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Stare Miasto, Pałac Kultury i Nauki, Warszawską Syrenkę, Łazienki Królewskie – układanie zdań na temat oglądanych zabytków. Liczenie wyrazów w zdaniu.
4. Zabawa ruchowa „Pomnik”. Dzieci swobodnie biegają, a na głośny sygnał np.tamburyna przyjmują dowolna pozę, tworząc pomnik.
5. Wykonywanie ćwiczeń w KP5, s. 8–9- 6-latki- odczytywanie podpisów do zdjęć, dobieranie biletów do Zamku Królewskiego w Warszawie i na Stadion Narodowy, rysowanie ośmiu pasażerów w tramwaju – ćwiczenia w czytaniu, utrwalenie wiedzy o Warszawie, doskonalenie umiejętności liczenia elementów.
6. Wykonanie ćwiczenia w KP4; ćw. 2, s. 15 –5-latki- zaznaczanie elementów, które kojarzą się z Polską.
Zajęcia na świeżym powietrzu:
1. Zabawa z wiatraczkami – sprawdzanie siły wiejącego wiatru. Do zabawy można wykorzystać wiatraczki wykonane przez siebie samodzielnie; wiatraki znajdują się w Kąciku Artysty (6-latki), k. 2 lub paski bibuły.
2. Zabawa „Zgadnij, o czym mówię” Rodzic opisuje wybrany obiekt na terenie ogrodu, a dzieci odgadują, o czym mówi. Próby samodzielnego układania przez dziecko zagadek.
3. Zabawa ruchowe z wykorzystaniem piłki: rzucanie na odległość, rzucanie do celu, rzucanie do drugiej osoby, chwytanie itp.