Grupa III – 11.05.2020 r.

Temat dnia: Wiejska zagroda.

1. Słuchanie wiersza Maciejki Mazan „Na podwórku”
Po podwórku chodzą puchate kaczuszki,
w piasku grzebie kurka, co ma żółte nóżki,
są indyki strojne w czerwone korale
– wszystkie wyglądają naprawdę wspaniale!
Konie stoją w stajni, a krowy w oborze,
piesek trochę w domu, a trochę na dworze,
gęś usiadła w trawie z małymi gąskami,
a kot zawsze chodzi swoimi drogami.
2. Rozmowa na temat treści wiersza. Rodzice zadaje dziecku pytanie:
• Jakich mieszkańców podwórka wymienia się w wierszu?
• Gdzie znajduje się to podwórko, na wsi, czy w mieście?
• Jak nazywają się budynki gospodarskie, w których mieszkają zwierzęta?
3. „Zwierzęta mieszkające na wsi”. Dziecko wymienia nazwy zwierząt z wiejskiego podwórka, podaje ich charakterystyczne cechy, opisują wygląd, warunki życia i znaczenie w życiu człowieka, oglądanie tych zwierząt w książeczkach znajdujących się w domu.
4. Układanie z rozsypanki literowej nazw zwierząt, czytanie wyrazów, dzielenie na sylaby.
5. Zabawa badawcza „Co to jest?”. Rodzic prezentuje nabiał: np. maślankę, jogurt, sery (żółty i biały), masło i mleko. Dziecko, jeżeli może próbuje produktów. Opisuje smaki, zastanawia się nad pochodzeniem produktów. Rodzic uświadamia dziecku, jaką te produkty mają wartość odżywczą: zawierają wapń (niezbędny do budowy kości i zębów), białko (potrzebne do prawidłowego wzrostu i rozwoju) oraz witaminy (np. D i z grupy B).
6. Zabawa ruchowa „Konik”. Dziecko biega po pokoju naśladując konika ruchem i głosem.
7. Wykonywanie ćwiczeń w KP5, s. 14–15- 6 latki- przeliczanie zwierząt na ilustracji, dokończenie kolorowania ilustracji.
8. Wykonanie ćwiczenia w KP4 ćw. 1, s. 18 –5 latki- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej poprzez łączenie w pary takich samych krów, liczenie par i rysowanie takiej samej liczby kresek.
9. Wykonanie pracy plastycznej „Zwierzątko z wiejskiej zagrody”- malowanie farbami.
10. Spacer połączony z obserwacją ukierunkowaną na wyszukiwanie gatunków kwitnących roślin – zapoznanie się z nazwami drzew.

Skip to content