Witamy wszystkie dzieci, zapraszamy do zabawy.
Temat dnia: Na wiejskim podwórku
- Oglądanie książek i albumów związanych z życiem na wsi, rozmowy na temat ilustracji, czytanie ciekawostek.
- Zabawa naśladowcza „Obowiązki rolnika”. Dzieci przedstawiają czynności rolnika na podstawie opowiadania przedstawionego przez rodzica lub starsze rodzeństwo: Rolnik Roman wstał wcześnie rano, zjadł śniadanie, umył zęby, nałożył ogrodniczki i wyszedł do swojego gospodarstwa. Najpierw otworzy drzwi kurnika, nasypał kurom paszy i dolał wody. Potem zebrał jajka do koszyka. Kolejnym przystankiem był chlew – mieszkanie świń. Tam również nasypał im jedzenia do koryta. Dalej przeszedł do krowy Mućki. Podał jej wczoraj ściętej, jeszcze zielonej trawy. U Mućki spędził trochę więcej czasu, bo musiał ją wydoić. Świeże mleko zaniósł do domu, nalał sobie do swojego ulubionego kubka i wypił. Po ciężkiej pracy rolnik Roman chwilę odpoczywał…
- Nazywanie zwierząt znajdujących się na planszy edukacyjnej „Zwierzęta hodowlane” – próby nazywania młodych osobników i dorosłych: np. krowa- cielę; klacz-źrebię; kura- kurczak;. Czytanie nazw przedstawionych zwierząt. Układanie przez dziecko zdania na temat wybranego zwierzątka, liczenie wyrazów w zdaniu.
- A teraz trochę ruchu- zapraszamy do naśladowania ruchem i głosem zwierząt oglądanych wcześniej na ilustracji.
- Nauka piosenki „Dzień się budzi na podwórku”- naśladujemy odgłosy zwierząt tym razem śpiewająco.
- Wykonanie ćwiczenia wKP4 ćw. 2, s. 19 –5 latki- rozwijanie logicznego myślenia i sprawdzanie wiedzy na temat pracy na wsi poprzez łączenie zdjęć produktów z elementami ilustracji: nabiał – krowa, dżem – sad, włóczka – owca itd.
- Ćwiczenia grafomotoryczne: rysowanie po śladzie zwierząt, kolorowanie; rysowanie wzorów liteopodobnych.
- Zachęcamy dzieci 6-letnie do codziennego czytania prostych tekstów.
Materiały do zajęć zostały przesłane na prywatne maile rodziców:
– plansza edukacyjna „Zwierzęta hodowlane”
– piosenka „Dzień się budzi na podwórku”
– czytanka z literką k,
-ćwiczenia grafomotoryczne: zwierzęta i wzory literopodobne.