Grupa III – 27.05.2020 r.

Temat dnia: Zabawy z mama i tatą.

  1. Zabawa na powitanie „Wesołe minki”-  proponujemy  dziecku wykonywanie,                               różnych min: wesołej (płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, szeroki uśmiech), smutnej (podkówka z warg), obrażonej (nadęte wargi), zdenerwowanej (wargi wąskie, zaciśnięte).

 

  1. Zabawa „Który obrazek został schowany?” Dziecko uważnie przygląda się wszystkim obrazkom i odwraca się na chwilę, a rodzic w tym czasie chowa  jeden. Dziecko opisuje, co znajdowało się na obrazku, który schowano, stara się wymienić jak najwięcej szczegółów, które zapamiętało.

 

  1. Następnie przecinamy na części obrazki, na których znajdują się:  piłka, rower, hulajnoga i rolki.  Prosimy dzieci o ułożenie obrazków i naklejeni ich na białą kartkę , a następnie ułożenie nazw z liter (6latki).

 

  1. Rozmowa – podawanie przez dziecko propozycji wspólnego spędzania wolnego czasu  z rodzicami. Układanie zdań z  wyrazami: piłka, rower, hulajnoga, rolki; liczenie wyrazów w zdaniu.

 

  1. Zabawy ruchowo- naśladowcze:
  • „Rowerek”- leżenie na plecach i poruszanie nogami – pedałujemy na rowerze: pod górę, z góry.
  • Piłka- podskoki na dwóch nogach- nisko, wysoko.
  • Naśladowanie jazdy na hulajnodze i rolkach.

        Do wykonywania ćwiczeń  można włączyć rytmiczną muzykę.

 

  1. Wykonywanie ćwiczeń w KP5, s. 26–27- 6latki. Uzupełnianie podpisów pod obrazkami, pisanie sylab po śladzie, rysowanie takich samych kół, uzupełnianie rysunku zgodnie z podpisem.

 

  1. Wykonanie ćwiczenia w KP4,ćw. 2, s. 23 – 5 latki- rozwijanie sprawności grafomotorycznej, przeliczanie i tworzenie dwóch równolicznych zbiorów: kwiatów czerwonych i szarych (narysowanych szarym flamastrem lub niepoprawionych).

 

  1. Utrwalenie piosenki „Mama w kuchni”- wspólne śpiewanie z domownikami; granie na instrumentach kuchennych bezpiecznych dla dziecka.

 

  1. Zabawa „Ciasto dla rodziców”. Dziecko z mała piłeczką  siada  przodem do  rodzica na podłodze. Następnie razem wypowiadają krótki wierszyk wraz z gestami.

Mąka, cukier, jajko, masło – czterokrotne rytmiczne dotknięcie piłką o podłogę;

zaraz zrobię z tego ciasto. – czterokrotne rytmiczne przełożenie piłki z ręki do ręki;

Zakręcimy, zamieszamy – dwukrotne zakręcenie piłką na podłodze;

pyszne ciasto tu podamy. – wystawienie piłki w dłoni przed sobą;

Może jeszcze truskaweczki – czterokrotne rytmiczne dotknięcie piłką o podłogę;

zaraz włożę do miseczki. – czterokrotne rytmiczne przełożenie piłki z ręki do ręki;

Aby słodkie ciasto było, – masowanie piłką po brzuchu;

Rodzicom  humor poprawiło. – podrzucenie piłki do góry i złapanie jej.

 

  1. „Rodzinne dodawanie-ile to jest?” – dodawanie liczb, układanie działań matematycznych.
  2. Mama w kuchni miała 5 kubeczków zielonych i 3 niebieskie. Ile razem miała mama kubeczków? (dziecko może narysować sobie odpowiednią ilość kubeczków, albo możemy wykorzystać prawdziwe kubki).

Prosimy dziecko o ułożenie działania za pomocą cyfr  oraz o sformułowanie prawidłowej odpowiedzi słownej.

            Układamy dziecku zadania o prostej treści, tak aby miało możliwość dodawania i   

             odejmowania liczb. Prosimy również, aby dziecko samodzielnie ułożyło proste    

            zadania z treścią.

         

           Materiały do zajęć zostały przesłane na prywatne maile  rodziców:

– obrazki: rower, piłka, hulajnoga, rolki

– podpisy do obrazków,

– karta pracy do zabaw  matematycznych

Skip to content