Temat dnia: Zabawy z mama i tatą.
- Zabawa na powitanie „Wesołe minki”- proponujemy dziecku wykonywanie, różnych min: wesołej (płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, szeroki uśmiech), smutnej (podkówka z warg), obrażonej (nadęte wargi), zdenerwowanej (wargi wąskie, zaciśnięte).
- Zabawa „Który obrazek został schowany?” Dziecko uważnie przygląda się wszystkim obrazkom i odwraca się na chwilę, a rodzic w tym czasie chowa jeden. Dziecko opisuje, co znajdowało się na obrazku, który schowano, stara się wymienić jak najwięcej szczegółów, które zapamiętało.
- Następnie przecinamy na części obrazki, na których znajdują się: piłka, rower, hulajnoga i rolki. Prosimy dzieci o ułożenie obrazków i naklejeni ich na białą kartkę , a następnie ułożenie nazw z liter (6latki).
- Rozmowa – podawanie przez dziecko propozycji wspólnego spędzania wolnego czasu z rodzicami. Układanie zdań z wyrazami: piłka, rower, hulajnoga, rolki; liczenie wyrazów w zdaniu.
- Zabawy ruchowo- naśladowcze:
- „Rowerek”- leżenie na plecach i poruszanie nogami – pedałujemy na rowerze: pod górę, z góry.
- Piłka- podskoki na dwóch nogach- nisko, wysoko.
- Naśladowanie jazdy na hulajnodze i rolkach.
Do wykonywania ćwiczeń można włączyć rytmiczną muzykę.
- Wykonywanie ćwiczeń w KP5, s. 26–27- 6latki. Uzupełnianie podpisów pod obrazkami, pisanie sylab po śladzie, rysowanie takich samych kół, uzupełnianie rysunku zgodnie z podpisem.
- Wykonanie ćwiczenia w KP4,ćw. 2, s. 23 – 5 latki- rozwijanie sprawności grafomotorycznej, przeliczanie i tworzenie dwóch równolicznych zbiorów: kwiatów czerwonych i szarych (narysowanych szarym flamastrem lub niepoprawionych).
- Utrwalenie piosenki „Mama w kuchni”- wspólne śpiewanie z domownikami; granie na instrumentach kuchennych bezpiecznych dla dziecka.
- Zabawa „Ciasto dla rodziców”. Dziecko z mała piłeczką siada przodem do rodzica na podłodze. Następnie razem wypowiadają krótki wierszyk wraz z gestami.
Mąka, cukier, jajko, masło – czterokrotne rytmiczne dotknięcie piłką o podłogę;
zaraz zrobię z tego ciasto. – czterokrotne rytmiczne przełożenie piłki z ręki do ręki;
Zakręcimy, zamieszamy – dwukrotne zakręcenie piłką na podłodze;
pyszne ciasto tu podamy. – wystawienie piłki w dłoni przed sobą;
Może jeszcze truskaweczki – czterokrotne rytmiczne dotknięcie piłką o podłogę;
zaraz włożę do miseczki. – czterokrotne rytmiczne przełożenie piłki z ręki do ręki;
Aby słodkie ciasto było, – masowanie piłką po brzuchu;
Rodzicom humor poprawiło. – podrzucenie piłki do góry i złapanie jej.
- „Rodzinne dodawanie-ile to jest?” – dodawanie liczb, układanie działań matematycznych.
- Mama w kuchni miała 5 kubeczków zielonych i 3 niebieskie. Ile razem miała mama kubeczków? (dziecko może narysować sobie odpowiednią ilość kubeczków, albo możemy wykorzystać prawdziwe kubki).
Prosimy dziecko o ułożenie działania za pomocą cyfr oraz o sformułowanie prawidłowej odpowiedzi słownej.
Układamy dziecku zadania o prostej treści, tak aby miało możliwość dodawania i
odejmowania liczb. Prosimy również, aby dziecko samodzielnie ułożyło proste
zadania z treścią.
Materiały do zajęć zostały przesłane na prywatne maile rodziców:
– obrazki: rower, piłka, hulajnoga, rolki
– podpisy do obrazków,
– karta pracy do zabaw matematycznych