Temat dnia: Moja ojczyzna
Pomoce: kosz, 9 klocków, kartoniki z cyframi od 1 do 9 i znakami <, >.
- Przygotowanie koszyka z 8 klockami; prosimy dziecko , aby policzyło zabawki . Dziecko liczy i podaje ile klocków znajduje się w koszyku. Następnie dokładamy jeszcze jednego klocka i pytamy się , ile ich teraz jest ?
- Zaprezentowanie cyfry 9 ( w kartach pracy), drukowanej i pisanej ,omawianie z dzieckiem jej kształtu. Kreślenie cyfry w powietrzu, wodzenie palcem po śladzie.
- Układanie cyfry 9 z kolorowego drucika, sznurka lub wstążki.
- Czytanie dziecku wiersza „ Zabawa z cyframi”
Oto jeden nosorożec.
Z czego żyje – trudno orzec.
Dwie żabki dla rozrywki grają w łapki.
Trzy gąski przeszły gęsiego po mostku wąskim.
Cztery króliczki mają co rano
białe policzki marchewką wypchane.
Pięć żółwi poszło na spacer
w żółwim tempie pokonują trasę.
Sześć owieczek trawą się pasło.
Wolałyby chyba bułeczki z masłem.
Siedem motyli fruwa nad łąką,
wiatr szumi w trawach i świeci słonko.
Osiem myszek z dziurki zerka
czy się nie uda skubnąć serka.
Dziewięć biedroneczek drzemie w cieniu róży.
To upał lipcowy tak bardzo je znużył
- Zadajemy dziecku pytanie: O jakich zwierzętach jest mowa w wierszyku? Co robią, żabki, króliki, żółwie itd.?
- Zabawa matematyczna – karta pracy zostały wysłane na maile rodziców,
Dziecko obrysowuje w pętle każdy rodzaj zwierząt- tworzy domy dla poszczególnych zwierząt, a następnie wycina „domki” ze zwierzętami- tnie po narysowanych liniach, Pod każdą pętlą umieszcza kartonik z odpowiednią cyfrą określającą liczbę zwierząt. Zadajemy dziecku pytania np.
- Ile jest poszczególnych zwierząt?
- Których zwierząt jest więcej żółwi czy owieczek, o ile jest więcej? Umieszczenie w odpowiednim miejscu między cyframi znaku >.
- Których zwierzątek jest mniej motyli, czy żółwi, o ile.
Umieszczenie w odpowiednim miejscu między cyframi znaku <.
- Ułożenie liczby zwierząt w kolejności rosnącej, a potem malejącej.
- Zabawa ruchowa – naśladowanie zwierząt żabki – skaczą i kumkają, gąski- idą gęsiego albo pływają, żółwie- poruszają się bardzo powoli itd.
- Wykonywanie ćwiczeń wKP5, s. 10–11- 6latki- pisanie po śladzie wzorów cyfropodobnych i cyfry 9. Dorysowywanie do wianków kwiatów, tak, żeby każdy składał się z dziewięciu kwiatów, kolorowanie wzorów na fartuszku, kolorowanie dziewiątego dzbanka od prawej strony.
- Wykonanie ćwiczenia w KP4, ćw. 2, s. 17 –5-latki- kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry, np. kawałkami bibuły, rysowanie cyfry palcem na kartce i w powietrzu, wskazywanie elementów, których jest dziewięć.
- Praca plastyczna „Moja ojczyzna” dowolną techniką.