Grupa III – czwartek 07.05.2020 r.

Temat dnia: Moja ojczyzna

Pomoce: kosz, 9 klocków, kartoniki z cyframi od 1 do 9 i znakami <, >.

 

  1. Przygotowanie koszyka z 8 klockami;  prosimy dziecko , aby policzyło  zabawki . Dziecko liczy i podaje ile klocków znajduje się w koszyku. Następnie dokładamy  jeszcze jednego klocka i pytamy się , ile ich teraz jest ?

 

  1. Zaprezentowanie cyfry 9 ( w kartach pracy), drukowanej i pisanej ,omawianie  z dzieckiem  jej kształtu. Kreślenie cyfry w powietrzu, wodzenie palcem po śladzie.

 

  1. Układanie cyfry 9 z kolorowego drucika, sznurka lub wstążki.

 

  1. Czytanie dziecku  wiersza „ Zabawa z cyframi”

Oto jeden nosorożec.

Z czego żyje – trudno orzec.

 

Dwie żabki dla rozrywki grają w łapki.

 

Trzy gąski przeszły gęsiego po mostku wąskim.

 

Cztery króliczki mają co rano

 białe policzki marchewką wypchane.

 

Pięć żółwi poszło na spacer

w żółwim tempie pokonują trasę.

 

Sześć owieczek trawą się pasło.

Wolałyby chyba bułeczki z masłem.

 

Siedem motyli fruwa nad łąką,

wiatr szumi w trawach i świeci słonko.

 

 Osiem myszek z dziurki zerka

czy się nie uda skubnąć serka.

 

Dziewięć biedroneczek drzemie w cieniu róży.

 To upał lipcowy tak bardzo je znużył

 

  1. Zadajemy dziecku  pytanie: O jakich zwierzętach jest mowa w wierszyku? Co robią, żabki, króliki, żółwie itd.?

 

  1. Zabawa matematyczna – karta pracy zostały wysłane na maile rodziców,

 

Dziecko obrysowuje w pętle każdy rodzaj zwierząt-  tworzy domy dla poszczególnych zwierząt, a następnie wycina „domki” ze zwierzętami- tnie po narysowanych liniach, Pod każdą pętlą  umieszcza kartonik  z odpowiednią cyfrą  określającą liczbę zwierząt. Zadajemy dziecku pytania np.

  • Ile jest poszczególnych zwierząt?
  • Których zwierząt jest więcej żółwi czy owieczek, o ile jest więcej? Umieszczenie w odpowiednim miejscu między cyframi znaku >.
  • Których zwierzątek jest mniej motyli, czy żółwi, o ile.

Umieszczenie w odpowiednim miejscu między cyframi znaku <.

  • Ułożenie liczby zwierząt w kolejności rosnącej, a potem malejącej.

 

  1. Zabawa ruchowa – naśladowanie zwierząt   żabki – skaczą i kumkają, gąski-  idą gęsiego albo pływają,  żółwie- poruszają się bardzo powoli itd.

 

  1. Wykonywanie ćwiczeń wKP5, s. 10–11- 6latki- pisanie po śladzie wzorów cyfropodobnych i cyfry 9. Dorysowywanie do wianków kwiatów, tak, żeby każdy składał się z dziewięciu kwiatów, kolorowanie wzorów na fartuszku, kolorowanie dziewiątego dzbanka od prawej strony.

 

  1. Wykonanie ćwiczenia w KP4, ćw. 2, s. 17 –5-latki- kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry, np. kawałkami bibuły, rysowanie cyfry palcem na kartce i w powietrzu, wskazywanie elementów, których jest dziewięć.

 

  1. Praca plastyczna „Moja ojczyzna” dowolną techniką.

 

 

 

Skip to content