Grupa III – piątek 08.05.2020 r.

Temat dnia: „Jestem Polakiem”

  1. Przypomnienie i utrwalenie wiadomości o symbolach narodowych – oglądanie filmu edukacyjnego „Polak mały” (przygotowanego przez Instytutu Pamięci Narodowej)

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

  1. Quiz „To już wiem!”

Po obejrzeniu filmu, rodzic zadaje dziecku pytania sprawdzające jego wiedzę na temat symboli narodowych:

  • Jakie są trzy najważniejsze symbole narodowe? (godło, flaga, hymn)
  • Jak mieli na imię bracia, którzy dawno temu postanowili poszukać nowych krain na swoje osady? (Lech, Czech, Rus)
  • Jaki ptak zadziwił Lecha? (orzeł biały)
  • Jak nazywała się pierwsza stolica Polski? (Gniezno)
  • Jak wygląda godło Polski? (biały orzeł w złotej koronie na czerwonym tle)
  • Co oznaczają kolory na fladze Polski? (biały – czystość, czerwony – waleczność, odwaga i krew przelana przez Polaków w obronie Ojczyzny)
  • Kiedy obchodzimy dzień flagi? (2 maja)
  • W jakich czasach powstał hymn Polski? (w czasach, gdy Polska była w niewoli i zniknęła z mapy Europy)
  • Kto napisał słowa naszego hymnu? (Józef Wybicki)
  • Jaki tytuł nosi hymn Polski? („Mazurek Dąbrowskiego”)
  • Kiedy Polacy śpiewają hymn ? (podczas ważnych uroczystości narodowych, a także zawodów sportowych)

Kochane Przedszkolaki! Mamy nadzieję, że poradziliście sobie z tym quizem. Niektóre z pytań były naprawdę trudne i tym bardziej gratulujemy, jeżeli udało się Wam udzielić poprawnych odpowiedzi! Śmiało i dumą możecie powiedzieć o sobie: „Jestem Polakiem!”, „Jestem Polką!”

 

  1. Odsłuchanie „Mazurka Dąbrowskiego”, przypomnienie o zachowaniu właściwej postawy podczas słuchania i śpiewu hymnu państwowego.

 

https://www.youtube.com/watch?v=DevmLQmIS7k

  1. Zabawa ruchowa „Góry i Mazury”

Na hasło: „góry”, dzieci chodzą powoli z wysokim unoszeniem kolan, a na hasło: „Mazury”, w siadzie skrzyżnym, rozkładają ręce na boki i odpychają się raz w prawo, a raz w lewo, naśladując pływanie na łódce.

 

  1. Karty pracy
  • sześciolatki: Karty pracy nr 5, str. 2-3 (pisanie po śladzie podpisu pod mapą Polski, rozmowa na temat rysunków umieszczonych na mapie)
  • sześciolatki: zeszyt „Znam litery i liczby” – strony z cyfrą 9
  • pięciolatki: zeszyt „Poznaję litery i liczby” – strony z cyfrą 9

 

  1. A na koniec tygodnia… trochę gimnastyki!
  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Schowaj i pokaż piłkę” – dziecko trzyma piłkę w dłoniach. Na hasło rodzica: Schowaj piłkę! wkłada piłkę między stopy i prostuje się. Wyprostowane ręce wyciąga na boki. Następnie na słowa: Pokaż piłkę! wykonuje skłon w przód, wyjmuje piłkę i unosi ją wysoko w górę.
  • Ćwiczenie równowagi „Przełóż piłkę” – dziecko staje na jednej nodze i próbuje przełożyć piłkę pod kolanem raz lewej, raz prawej nogi.
  • Ćwiczenie tułowia – skręty – dziecko w siadzie skrzyżnym, w prawej ręce trzyma piłkę. Na sygnał rodzica wykonuje skręt tułowia w prawą stronę, turla piłkę po podłodze dookoła siebie w lewą stronę i przejmuje ją lewą ręką, następnie unosi piłkę obiema rękami wysoko do góry. Powtarza ćwiczenie, wykonując skręt w przeciwnym kierunku.
  • Rzuty „Rzuć i złap” – dziecko stojąc, podrzuca piłkę w górę i łapie ją. Kto potrafi, może spróbować podrzucić piłkę w górę, klasnąć w dłonie i ją złapać.
  • Podskoki – dziecko wkłada piłkę między nogi (uda, kolana). Próbuje wykonać kilka podskoków tak, by piłka nie upadła na podłogę.
  • Ćwiczenie wyprostne – dziecko kuca, przed sobą w obu rękach trzyma piłkę. Na sygnał rodzica, cały czas trzymając piłkę, powoli się prostuje, staje na palcach, ręce z piłką wznosi do góry. Chwilę wytrzymuje, po czym opada na pięty i kuca. Powtarza ćwiczenie 2 razy.
  • Ćwiczenie stóp – dziecko siada na podłodze, podpiera się rękami, ugina kolana. Stopy opiera na piłce, kurcząc palce. Turla stopami piłkę do przodu i z powrotem do siebie.

 

 

 

Skip to content