Oddział Przedszkolny w SP – 04.05.2020 r.

TEMAT TYGODNIA: PRACA ROLNIKA
Temat dnia: Dzien w gospodarstwie.

1. „Wiejskie odglosy”- Dzieci sluchają nagrania z odglosami z wiejskiej zagrody. Rodzic prosi, by zastanowic się skad mogą pochodzić podobne dźwięki: jak myślisz skąd pochodziły odglosy? Co słyszaleś? Po czym poznałeś skąd pochodzą odglosy?


2. Rozmowy zwierząt- dzieci słuchają recytacji wiersza i wykonują ćw. logopedyczne- naśladują odgłosy zwierząt.
„ROZMOWY ZWIERZĄT”- Barbara Kosowska
Mu, mu, mu tak krowa muczy
Kto Cię krowo tak nauczył?
Nikt nie uczył mnie muczenia
Mowię Mu od urodzenia,
A ponadto daję słowo
Jestem bardzo mleczną krową

Baran do owcy mowi: beee
Czego baran od niej chce?
Powiedz owco ma kochana
Ile mleka dałaś z rana?
Dałam dzisiaj dużo mleka
Teraz na mnie fryzjer czeka

Kukuryku
Co się dzieje w tym kurniku?
Kura jaja wysiaduje,
Kogut z dumą spaceruje,
Bo za chwilę już na świecie
Ma pojawić się ich dziecię.

Źrebię w stajni mamy szuka
Rży, kopytkiem w ziemię stuka
Gdzie ta mama się podziała?
Pewnie z tatą w świat pognała
Klacz i ogier wnet wrócili,
Na wyścigach konnych byli.

Tak zwierzęta rozmawiają
One też swój język mają.
To jest język zagrodowy
Kury, owcy czy też krowy.

– Pytania do wiersza: Jakie zwierzęta występowały w wierszu? O czym rozmawiały zwierzęta? Czy rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać? Do czego slużą wydawane przez nie odgłosy?

3. „Bal w zagrodzie” – zabawa ruchowa do dowolnej piosenki. Rodzic prosi, aby dziecko wybrało dowolne zwierzę gospodarskie, którego ruchy będą naśladować podczas zabawy. Dzieci mogą tańczyć np. Jak kury ( w przysiadzie, na dwóch nogach, machając skrzydełkami).

4. Praca w KP str. 38, 38a, 39, 39a.

Skip to content