Temat dnia: Maszyny rolnicze.
- „Co to jest farma?”- rozmowa z dziećmi?
- Co to jest farma?
- Czym zajmuje się rolnik?
- Jakie znaczenie ma praca rolnika dla osób mieszkających w mieście?
- Jakie obowiązki ma hodowca zwierząt, jak się nimi opiekuje?
- Co robi rolnik rano, w południe, wieczorem?
- Co jedzą zwierzęta hodowane w gospodarstwie?
- Śpiewanie piosenki „Rolnik sam w dolinie”.
https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4
- Maszyny rolnicze. Rodzic pokazuje dziecku zdjęcia przedstawiające różne maszyny i narzędzia rolnicze, wykorzystywane w gospodarstwie: kombajn, traktor, prasę, bronę, motykę, grabie, łopatę, widły, kosę.
https://static1.money.pl/i/agrobiznes/maszyny-rolnicze/84467_full.jpg
https://maszyno.pl/blog/wp-content/uploads/2018/12/Puma-165-veg.jpg
https://uprawiaj.pl/userdata/public/gfx/a5cd213bc179ade6df1ba3efa0e45e52.jpg
https://toya24.pl/pol_pl_Grabie-oprawione-16-zebow-10002635_1.jpg
https://nestof.pl/pol_pl_Grosses-Schanzeug-96-duza-lopata-saperska-8901_1.jpg
https://image.ceneostatic.pl/data/products/898842/i-fiskars-widly-4-zebne-250.jpg
- dzieci dzielą ich nazwy na sylaby,
- na głoski,
- oznaczają pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie,
- wspólnie z rodzicem dobierają podpisy do obrazków,
- Jakich maszyn rolnik potrzebuje podczas swojej pracy?
- Do jakich czynności wykorzystuje te maszyny i narzędzia?
- Gdzie rolnik zwozi zboże?
- Praca w KP str. 46, 46a, 47 – układanie historyjki obrazkowej o powstawaniu chleba, numerowanie kolejnych obrazków, rysowanie ostatniego elementu historyjki.