Oddział Przedszkolny w SP – 06.05.2020 r.

Temat dnia: Maszyny rolnicze.

 

  1. „Co to jest farma?”- rozmowa z dziećmi?
  • Co to jest farma?
  • Czym zajmuje się rolnik?
  • Jakie znaczenie ma praca rolnika dla osób mieszkających w mieście?
  • Jakie obowiązki ma hodowca zwierząt, jak się nimi opiekuje?
  • Co robi rolnik rano, w południe, wieczorem?
  • Co jedzą zwierzęta hodowane w gospodarstwie?

 

  1. Śpiewanie piosenki „Rolnik sam w dolinie”.

https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

 

  1. Maszyny rolnicze. Rodzic pokazuje dziecku zdjęcia przedstawiające różne maszyny i narzędzia rolnicze, wykorzystywane w gospodarstwie: kombajn, traktor, prasę, bronę, motykę, grabie, łopatę, widły, kosę.

https://static1.money.pl/i/agrobiznes/maszyny-rolnicze/84467_full.jpg

https://maszyno.pl/blog/wp-content/uploads/2018/12/Puma-165-veg.jpg

https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/93/27/c2/prasa-kostkujaca-famarol-konskie-sprzedam-494593713.jpg

https://www.roltechagro.pl/wp-content/uploads/2015/07/Brona-polowa-zebowa-maszyny-rolnicze-poniaty-wielkie-roltech.jpg

https://uprawiaj.pl/userdata/public/gfx/a5cd213bc179ade6df1ba3efa0e45e52.jpg

https://toya24.pl/pol_pl_Grabie-oprawione-16-zebow-10002635_1.jpg

https://nestof.pl/pol_pl_Grosses-Schanzeug-96-duza-lopata-saperska-8901_1.jpg

https://image.ceneostatic.pl/data/products/898842/i-fiskars-widly-4-zebne-250.jpg

https://vignette.wikia.nocookie.net/gothic/images/e/e7/Kosa_%28Gothic_3%29_by_Vultus123.png/revision/latest?cb=20120710164250&path-prefix=pl

  • dzieci dzielą ich nazwy na sylaby,
  • na głoski,
  • oznaczają pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie,
  • wspólnie z rodzicem dobierają podpisy do obrazków,
  • Jakich maszyn rolnik potrzebuje podczas swojej pracy?
  • Do jakich czynności wykorzystuje te maszyny i narzędzia?
  • Gdzie rolnik zwozi zboże?

 

  1. Praca w KP str. 46, 46a, 47 – układanie historyjki obrazkowej o powstawaniu chleba, numerowanie kolejnych obrazków, rysowanie ostatniego elementu historyjki.

 

Skip to content