Oddział Przedszkolny w SP – 12.05.2020 r.

Temat dnia: Ziemia to nasz dom

  1. Zadajemy dziecku zagadkę: Co mam na myśli? To substancja, bez której nikt z nas nie mógłby żyć. Jest potrzebna nie tylko ludziom, lecz także zwierzętom i roślinom. Występuje na całej kuli ziemskiej, ale tylko niewielka część nadaje się do spożycia przez ludzi. Poprzez proces parowania i skraplania jej część do nas wraca.

 

  1. Po rozwiązaniu zagadki prosimy dziecko o ułożenie z liter wyrazu woda.

 

  1. Praca z obrazkiem „Woda wokół nas”. Prezentujemy dziecku obrazki np. w dostępnych książkach, gazetach, w Internecie, na których przedstawiona jest woda (zbiorniki wodne, czajnik z gotującą się wodą, osoba pijąca wodę, padający deszcz itp.) – opisywanie ilustracji, swobodne wypowiedzi dziecka na temat: komu potrzebna jest woda? Czy każda woda nadaje się do picia?
  2. Zabawy z wodą:                                                                                                                                     –   „Filtrujemy wodę” – na szklankę  zakładamy watę lub gazę i przelewamy wodę  z piaskiem, na kolejnej z olejem, z ziemią – obserwacja wody przed filtrowaniem i po nim oraz zanieczyszczeń pozostałych na filtrze. Wyjaśnienie znaczenia słowa filtr – urządzenie, które zatrzymuje zanieczyszczenia. Wyjaśniamy, że wodę profesjonalnie oczyszcza się w oczyszczalniach ścieków.                                                                                      – „Ile wody nam ucieka?”- zapraszamy  dziecko do łazienki, odkręcamy kran w taki sposób, by woda kapała po kropelce do podstawionego naczynia. Prosimy dziecko, by oszacowało, ile wody może w ten sposób wylać się z kranu do naczynia podczas trwania filmu . Swoje szacunki dziecko zaznaczają flamastrem.

 

  1. Zapraszamy dziecko do obejrzenia filmu edukacyjnego „Ekologiczny dom”

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

 

  1. Ile wody nam ucieka?” – kontynuacja zabawy badawczej. Zapraszamy ponownie dziecko do łazienki, by sprawdzić, czy udało im się po-prawnie oszacować ilość wody, która zebrała się w naczyniu. Prosimy dziecko, by zmierzyło ilość wody np. plastikowym kubkiem. Rozmawiamy  o tym, że niedokręcony kran, zepsuta uszczelka itp. powodują marnowanie wody. Aby tego uniknąć, trzeba dokręcać krany, zakręcać wodę podczas mycia zębów, brać krótkie prysznice, zamiast przesiadywać w wannie.

 

  1. „Ekoprzyjaciel” – zabawa manualna z W46. Dziecko wypycha kształt ekoprzyjaciela wraz z dziurkami. Przewleka sznurowadło przez dziurki w ubraniu smoka oraz w kołach roweru.

 

  1. Praca z KP4.2a – zaznaczanie różnic pomiędzy obrazkami.

 

 

 

Skip to content