Oddział Przedszkolny w SP -20.05.2020 r.

Temat dnia: Jak powstaje książka?

  1. „Kto tworzy książkę?” – Rodzic prosi dziecko, aby odszukało na ilustracjach postaci, których nazwy zawodów będzie wymieniać. Rodzic dokonuje analizy głosek nazw zawodów związanych z powstaniem książek: autor, redaktor, grafik, drukarz. Dziecko wskazuje ilustracje, określa, jakie czynności wykonuje ta osoba w procesie powstawania książki i próbuje dokonać analizy głosek niektórych czasowników, np. pisanie, rysowanie, drukowanie.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3f/Der_Autor.jpg  (AUTOR)

https://i.ebayimg.com/images/g/gloAAOSwSn1dfUjk/s-l800.jpg (REDAKTOR)

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRZoGn84eS9PEWQU1NjFaYPg8zSimuCjBdzWRl8D2I_nHeAg3up&usqp=CAU (GRAFIK KOMPUTEROWY)

https://i.ytimg.com/vi/Eipe3LR0ctE/maxresdefault.jpg (DRUKARZ)

 

  1. Jak powstaje książka? Rodzic zachęca dziecko do uważnego słuchania utworu: Usiądź wygodnie, przygotuj uszy do słuchania i posłuchaj kolejnej przygody Ady i Adama.

Dzisiaj dzieci dowiedzą się, w jaki sposób powstaje papier i jak kiedyś pisano książki.

„Jak powstaje książka” – Maciej Bennewicz

https://www.youtube.com/watch?v=IsJD930hqgQ

Pytania do utworu:

  • W jaki sposób Ada i Adam pomagali robić papier?
  • Czy to był sposób podobny do tego, którego my używaliśmy do sporządzenia papieru czerpanego?
  • W jaki sposób tworzono książki przed pojawieniem się nowoczesnych drukarni?
  1. Praca w KP str. 6, 6a.

Miłego dnia!

Skip to content