Temat dnia: Jak powstaje książka?
- „Kto tworzy książkę?” – Rodzic prosi dziecko, aby odszukało na ilustracjach postaci, których nazwy zawodów będzie wymieniać. Rodzic dokonuje analizy głosek nazw zawodów związanych z powstaniem książek: autor, redaktor, grafik, drukarz. Dziecko wskazuje ilustracje, określa, jakie czynności wykonuje ta osoba w procesie powstawania książki i próbuje dokonać analizy głosek niektórych czasowników, np. pisanie, rysowanie, drukowanie.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3f/Der_Autor.jpg (AUTOR)
https://i.ebayimg.com/images/g/gloAAOSwSn1dfUjk/s-l800.jpg (REDAKTOR)
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRZoGn84eS9PEWQU1NjFaYPg8zSimuCjBdzWRl8D2I_nHeAg3up&usqp=CAU (GRAFIK KOMPUTEROWY)
https://i.ytimg.com/vi/Eipe3LR0ctE/maxresdefault.jpg (DRUKARZ)
- Jak powstaje książka? Rodzic zachęca dziecko do uważnego słuchania utworu: Usiądź wygodnie, przygotuj uszy do słuchania i posłuchaj kolejnej przygody Ady i Adama.
Dzisiaj dzieci dowiedzą się, w jaki sposób powstaje papier i jak kiedyś pisano książki.
„Jak powstaje książka” – Maciej Bennewicz
https://www.youtube.com/watch?v=IsJD930hqgQ
Pytania do utworu:
- W jaki sposób Ada i Adam pomagali robić papier?
- Czy to był sposób podobny do tego, którego my używaliśmy do sporządzenia papieru czerpanego?
- W jaki sposób tworzono książki przed pojawieniem się nowoczesnych drukarni?
- Praca w KP str. 6, 6a.
Miłego dnia!