Oddział Przedszkolny w SP

Temat dnia: Na polu.

  1. „Wspólna praca” – słuchanie wiersza. Dzieci zwracają uwagę na wszystkie trudne słowa i starają się je zapamiętać.

Wspólna praca – Ludwik Wiszniewski

Kwaknął kaczor raz i drugi:
– Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!

Wróbel siedzi na stodole:
– Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!

Zając przysiadł na ugorze:
– Już gospodarz w polu orze… Hop, hop!

Na płoteczku kogut pieje:
– Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko!

Na topoli kraczą wrony:
– Już koniki ciągną brony… Kra, kra!

Teraz krzyczą wszyscy razem:
– Oraliśmy z gospodarzem… Hej! hej!

  1. Pytania do wiersza:
  • Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu?

Rodzic wyjaśnia, co to jest: pług, ugór, orka, brona?

  • Czy zapamiętaliście, jakie zwierzęta występowały w wierszu?
  • Co robiły i o czym opowiadały?
  1. Praca w KP str. 44, 44a, 45 – przypomnienie cyklu rozwoju roślin, znaczenie kolejności, rysowanie po śladzie pędów fasoli, str. 45a – rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców.

Miłej pracy!

Skip to content