Temat dnia: Na polu.
- „Wspólna praca” – słuchanie wiersza. Dzieci zwracają uwagę na wszystkie trudne słowa i starają się je zapamiętać.
Wspólna praca – Ludwik Wiszniewski
Kwaknął kaczor raz i drugi:
– Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!
Wróbel siedzi na stodole:
– Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł na ugorze:
– Już gospodarz w polu orze… Hop, hop!
Na płoteczku kogut pieje:
– Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko!
Na topoli kraczą wrony:
– Już koniki ciągną brony… Kra, kra!
Teraz krzyczą wszyscy razem:
– Oraliśmy z gospodarzem… Hej! hej!
- Pytania do wiersza:
- Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu?
Rodzic wyjaśnia, co to jest: pług, ugór, orka, brona?
- Czy zapamiętaliście, jakie zwierzęta występowały w wierszu?
- Co robiły i o czym opowiadały?
- Praca w KP str. 44, 44a, 45 – przypomnienie cyklu rozwoju roślin, znaczenie kolejności, rysowanie po śladzie pędów fasoli, str. 45a – rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców.
Miłej pracy!