Temat tygodnia: Dzień Dziecka.
Temat: Dobrze się znamy i bardzo lubimy.
Pomoce: tekturowe koła, pastele, woda, mąka ziemniaczana, miska, bibuła, barwniki spożywcze, CD i inne nagrania z repertuaru dziecięcego.
Przebieg:
1. Kalambury „Co to jest?” Dziecko za pomocą ruchów ciała, gestów, mimiki
(a jeśli trzeba, również słownie) prezentuje wybraną rzecz, czynność. Pozostali uczestnicy zabawy odgadują, o co chodzi.
2. Praca plastyczna „Mój portret” Dziecko otrzymuje koło wycięte z tektury, na którym rysuje pastelami swój portret.
3. „Kolorowe kule” – doświadczenie i ćwiczenie manualne, wpływające na integrację sensoryczną. Rodzic i dziecko mieszają wodę z mąką ziemniaczaną. Następnie dzieci same ugniatają powstałą masę i obserwują, co się z nią dzieje. Można również zabarwić masę bibułą lub barwnikami spożywczymi.
4. Rodzic recytuje wiersz, po czym zaprasza dziecko do wspólnej zabawy.
Bal w przedszkolu
Tańczymy w kółeczku,
tańczymy parami,
bo w naszym przedszkolu
jest bal nad balami.
Wszyscy uśmiechnięci,
zmartwień dziś mamy,
bo w naszym przedszkolu
jest bal nad balami.
Gra piękna muzyka,
chętnie jej słuchamy,
bo w naszym przedszkolu
jest bal nad balami.
6. Tańce swobodne przy muzyce.