Grupa I – 16.06.2020 r.

Temat: Czasem świeci słońce, a czasem pada deszcz.
Pomoce: obrazki z symbolami pogody, podwójna strona z gazety z wyciętym w środku otworem na głowę, kartki z bloku A3, klej, nożyczki, wesołe nagranie do zabawy.
Przebieg :
1.Rozpoznawanie symboli pogody – praca z obrazkami – pokazujemy dziecku obrazki z symbolami pogody (słońcem, słońcem za chmurą, kroplami deszczu, śniegową gwiazdką, chmurą z błyskawicą). Dziecko wyjaśnia, co oznacza każdy z nich. Następnie wskazuje te obrazki, które informują o pogodzie za oknem. Rozpoznawanie prostych symboli.

Pogoda – obrazki oraz plansza do pobrania


2. Słuchanie wiersza Doroty Gellner „Deszczowe Dziwaki”.
Gdy pada na nosy, gdy pada na krzaki,
to budzą się zaraz Deszczowe Dziwaki.
Deszczowe Straszydła, Deszczowe Potworki
i prędko wyłażą z kałuży jak z norki.
Pod rynną się kąpią i myją tam uszy,
i każdy się pluszcze, a żaden nie suszy.
Łóżeczek nie mają, kołysek nie znają,
a swoje maluchy w kaloszach huśtają.
3. Rozmowa inspirowana wierszem. Jak sobie wyobrażasz Deszczowego Dziwaka? Gdzie mieszkają Deszczowe Dziwaki? Jak myślisz, co lubią? Co robisz, gdy pada deszcz? Jak powinniśmy się ubrać na spacer w deszczu?
4. Praca plastyczno-manualna „Deszczowe Dziwaki” inspirowana tekstem wiersza. Dziecko wydziera z kolorowych gazet dowolne kawałki i naklejają je na dużą kartkę papieru. Tworzy w ten sposób Deszczowego Dziwaka i wymyślają dla niego imię.
5. Zabawa muzyczna „Taniec Deszczowych Dziwaków”. Dajemy dziecku podwójną stronę z gazety z wyciętym na środku otworem na głowę. Dziecko wkłada je przez głowę jak pelerynkę. Następnie tańczy w rytm muzyki.

Skip to content