Grupa I – 23.06.2020 r.

Temat: Odpoczywamy w lesie

Pomoce: tamburyn, nagranie odgłosów ptaków, szablony drzew, krzewów i leśnych zwierząt, duże arkusze papieru, kredki lub farby, nagranie muzyki relaksacyjnej, klej.

Przebieg:

  1. Zabawa ruchowa „Zajączki”. Dzieci-zajączki skaczą obunóż.
  2. Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej pt. „Las”

 

 Jeśli lubisz stary las, to nie żałuj czasu. 

 Las nam się ukłonił w pas, chodź ze mną do lasu!

 Patrz, brzozową furtę ma, furta się otwiera. 

Wiatr za furtą szumi, gra, gości sprasza teraz.

 Lecz cichutko bądźmy tu, w tym zielonym domu,

na srebrzystym siądźmy mchu, nie psoćmy nikomu.

Gdy przeleci szary ptak, gwizdnie nutkę miłą –

my cichutko siedźmy tak, jakby nas nie było.

Niech nie słyszy nawet nas szpak, co gniazdo mości,

by nie musiał stary las skarżyć się na gości.

 

  1. Rozmowa inspirowana wysłuchanym wierszem. Wyjaśnienie trudniejszych słów, np.: ukłonić się w pas, furta, spraszać gości. Po co jeździmy do lasu? Co może być brązową furtą lasu? Jakimi gośćmi powinniśmy być w lesie? Dlaczego nie należy w nim hałasować?
  2. Praca plastyczna „W lesie”. Wykonanie ilustracji lasu wg pomysłu dziecka. Rozwijanie umiejętności plastycznych.
  3. Zabawa relaksacyjna „Na leśnej polanie”. Dziecko leży na dywanie i głęboko oddycha. Słucha muzyki relaksacyjnej – śpiew ptaków.

https://www.youtube.com/watch?v=_KT3Yi1iojk

 

 

Skip to content