Temat: Odpoczywamy w lesie
Pomoce: tamburyn, nagranie odgłosów ptaków, szablony drzew, krzewów i leśnych zwierząt, duże arkusze papieru, kredki lub farby, nagranie muzyki relaksacyjnej, klej.
Przebieg:
- Zabawa ruchowa „Zajączki”. Dzieci-zajączki skaczą obunóż.
- Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej pt. „Las”
Jeśli lubisz stary las, to nie żałuj czasu.
Las nam się ukłonił w pas, chodź ze mną do lasu!
Patrz, brzozową furtę ma, furta się otwiera.
Wiatr za furtą szumi, gra, gości sprasza teraz.
Lecz cichutko bądźmy tu, w tym zielonym domu,
na srebrzystym siądźmy mchu, nie psoćmy nikomu.
Gdy przeleci szary ptak, gwizdnie nutkę miłą –
my cichutko siedźmy tak, jakby nas nie było.
Niech nie słyszy nawet nas szpak, co gniazdo mości,
by nie musiał stary las skarżyć się na gości.
- Rozmowa inspirowana wysłuchanym wierszem. Wyjaśnienie trudniejszych słów, np.: ukłonić się w pas, furta, spraszać gości. Po co jeździmy do lasu? Co może być brązową furtą lasu? Jakimi gośćmi powinniśmy być w lesie? Dlaczego nie należy w nim hałasować?
- Praca plastyczna „W lesie”. Wykonanie ilustracji lasu wg pomysłu dziecka. Rozwijanie umiejętności plastycznych.
- Zabawa relaksacyjna „Na leśnej polanie”. Dziecko leży na dywanie i głęboko oddycha. Słucha muzyki relaksacyjnej – śpiew ptaków.
https://www.youtube.com/watch?v=_KT3Yi1iojk