Grupa II – 02.06.2020 r.

Temat dnia: G jak goryl

  1. Ćwiczenie rozwijające analizę i syntezę słuchową wyrazów „Sylabami”. Rodzic wypowiada sylabami wyrazy (np.: gu-zi-ki, gar-nek, gło-wa, wa-ga, go-ry-le). Dziecko podaje płynnie pełny wyraz.
  2. „Wstążkowe G” – dzieci chodzą po wstążce rozłożonej na podłodze w kształcie litery, stawiając stopę przed stopą.

„Gruby goryl”

Gruby goryl Gustaw na gałęzi siedzi

-Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.

Gapi się na niego cala zgraja wokół:

Gady, gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.

– Gałąź krucha, a on wielki!

– Gigant! Pewnie strasznie ciężki!-

Już gderają gdzieś na mieście.

A on…? Zjada gruszki w cieście.

  1. Rodzicu omów wiersz : Jak na imię miał goryl? O co martwiły się zwierzęta? Jak myślicie, gdzie mogła mieć miejsce taka sytuacja?
  2. „Słówka na g” Dziecko niech  wymienia słowa na 
  3. ( Dz. 5 – letnie) – wykonaj ćwiczenia w KP4(ćw.1, s.36)– kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery np. kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.
  4. „Guzik” –dziecko układa z guzików kształt litery 
  5. Zabawa naśladowcza rozwijająca pamięć sekwencyjną „Zrób to ,co ja!” Rodzicu wykonaj kolejne ruchy (np. klaśnięcie w dłonie, podskoki, uderzenie rękami w uda i klaśnięcie w dłonie) dziecko powtarza wykonaną przez rodzica sekwencję.
  6. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM
  7. Jeśli pogoda dopisze, to propozycja zabawy na podwórku Zabawa „Kto trafi do obręczy?”. Dziecko próbuje trafić do obręczy piłką z wyznaczonego punktu – ćwiczenie refleksu i celności rzutu.

 

 

 

Skip to content