Temat dnia: G jak goryl
- Ćwiczenie rozwijające analizę i syntezę słuchową wyrazów „Sylabami”. Rodzic wypowiada sylabami wyrazy (np.: gu-zi-ki, gar-nek, gło-wa, wa-ga, go-ry-le). Dziecko podaje płynnie pełny wyraz.
- „Wstążkowe G” – dzieci chodzą po wstążce rozłożonej na podłodze w kształcie litery, stawiając stopę przed stopą.
„Gruby goryl”
Gruby goryl Gustaw na gałęzi siedzi
-Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.
Gapi się na niego cala zgraja wokół:
Gady, gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.
– Gałąź krucha, a on wielki!
– Gigant! Pewnie strasznie ciężki!-
Już gderają gdzieś na mieście.
A on…? Zjada gruszki w cieście.
- Rodzicu omów wiersz : Jak na imię miał goryl? O co martwiły się zwierzęta? Jak myślicie, gdzie mogła mieć miejsce taka sytuacja?
- „Słówka na g” Dziecko niech wymienia słowa na
- ( Dz. 5 – letnie) – wykonaj ćwiczenia w KP4(ćw.1, s.36)– kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery np. kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.
- „Guzik” –dziecko układa z guzików kształt litery
- Zabawa naśladowcza rozwijająca pamięć sekwencyjną „Zrób to ,co ja!” Rodzicu wykonaj kolejne ruchy (np. klaśnięcie w dłonie, podskoki, uderzenie rękami w uda i klaśnięcie w dłonie) dziecko powtarza wykonaną przez rodzica sekwencję.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM
- Jeśli pogoda dopisze, to propozycja zabawy na podwórku Zabawa „Kto trafi do obręczy?”. Dziecko próbuje trafić do obręczy piłką z wyznaczonego punktu – ćwiczenie refleksu i celności rzutu.