Grupa II – 04.06.2020 r.

Temat tygodnia: Dzień dziecka.
Temat dnia: Dzieci świata.

1. Zabawa tropiąca „Szukamy Misia!”. Dziecko słucha poleceń dorosłego: Idziemy 4 kroki w prawą stronę, 3 do przodu, 5 w lewo itd. Na końcu drogi odnajduje misia.
2. Zajęcia społeczno – przyrodnicze : ( dla dzieci które mają w domu mapę świata, lub ktoś dorosły potrafi ją narysować) rodzicu przygotuj konturową mapę świata i wymień kontynenty, które są zamieszkiwane przez ludzi. Kładziemy na kontynenty ziarna (nasiona) w różnych kolorach: na Europie- białe, na Ameryce Południowej – czerwone, na Azji – żółte, na Afryce – brązowe. Opowiedz dziecku o ludzkich rasach, następnie przedstaw dziecku zdjęcia dzieci zamieszkujące : Chiny, Indie, Amerykę Południową , Afrykę i Europę . Przed każda prezentacja dziecko wstaje i rozkłada ręce naśladując samolot.
3. Dzieci poszczególnych ras żyją również wśród nas , nasze miejsce jest dla nich domem.
( Dz. 5 – latnie) – wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw.1, s. 38-39) – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej poprzez wyszukiwanie różnic i podobieństw między dziećmi.
( Dz. 4 – latnie) – Wykonanie ćwiczenia z KP3, k.73 – porównywanie wzrostu dzieci, używanie określeń : niższy – wyższy.
4. Praca techniczna „Dzieci z różnych stron świata”- Proszę wyciąć dziecku kwadrat z materiału . Dziecko na środek wkłada watę , formuje kulę i zawija materiał, zawiązując gumką recepturką. Następnie dorysuje na kuli oczy, usta, nos, włosy, tak aby stworzyć głowę dowolnej postaci (chłopca lub dziewczynki).
5. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Indiański okrzyk”. Dziecko porusza się po pokoju lub podwórku w rytmie wygrywanym przez rodzica na bębenku lub garnku. Na przerwę w graniu dziecko zamienia się w Indian – wydaje z siebie okrzyki indiańskie, przykładając do buzi rękę.
6. Rodzicu przeczytaj dziecku rymowankę „Łapacz snów”
„Łapacz snów”
Żył sobie Czarny Ptak- wódz plemienia wśród strumieni,
który stwierdził , że życie mieszkańców odmieni.
Na środku wioski wielkie ognisko rozpalił,
a lud jego z przejęciem w wielkie bębny walił.
Mieszkańcy strasznych snów nie lubili mieć,
dlatego wódz wynalazł coś, na co każdy miał chęć-
to coś złe sny zabierało i dobre przynosiło,
w indiańskiej wiosce nazwę „łapacz snów” nosiło.

7. Zajęcie dla chętnych dzieci. Proszę przygotować kartony, kolorowe kartki, kleje, nożyczki, sznurki. Dziecko wykonuje i ozdabia pióropusz wg własnego pomysłu.
8. Zabawa rozwijająca analizę głoskową „Zagadki”- zabawa polega na tworzeniu ciągów wyrazów , w którym kolejny wyraz rozpoczyna się ostatnią głoską poprzedniego wyrazu np. lew – wiaderko – osa- aparat-tata – automat….

Skip to content