Temat dnia: W co się bawią dzieci.
Potrzebne będą: duży arkusz papieru, kredki lub flamastry, tektura, rolki po papierze, papier kolorowy, bibuła, włóczka, pineski, nożyczki, klej, KP4.
Przebieg:
- „W co się lubią bawić dzieci?” – pogadanka. Dzieci opowiadają o swoich ulubionych zabawach. Rodzic może wskazywać na te, które pamięta ze swojego dzieciństwa. Wspólne rysowanie propozycji zabaw na dużym arkuszu papieru.
- Praca techniczna „Pojazdy” Dzieci na tekturze odrysowują cztery koła od rolki po papierze toaletowym. Następnie wycinają i oklejają koła i rolkę według własnych pomysłów papierem kolorowym, bibułą i włóczką. Końcowy etap to przypięcie pineskami (z pomocą Rodzica) kół do rolki.
- Dzieci 5-letnie wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 34–35) – rozwijanie logicznego myślenia poprzez nalepianie tych samych elementów na obu obrazkach w różnych miejscach, opisywanie i porównywanie obrazków (wskazywanie różnic, np.: Na pierwszym obrazku dziecko jest przed drzewem, na drugim wgląda zza drzewa).Temat: To ja!
Do kolejnego zadania potrzebne będą: zdjęcia dzieci, papier kolorowy, klej, włóczka, skrawki materiałów, farby, pastele, pędzle, woda, kubeczki,
filc, nożyczki, taśma dwustronna, kolorowe koraliki.
- Zabawa słowna „Moje ulubione kolory…” – dziecko kończy zdanie.
- Praca plastyczna „Ja w swojej krainie wyobraźni”.
Rodzic prosi, aby dziecko położyło się na plecach i zamknęło oczy, następnie wyobraziło sobie siebie w wymarzonej krainie. Rodzic zaznacza, że w takiej krainie wszystko jest możliwe. Każda osoba dokładanie zapamiętuje, jak wygląda jej świat. Zwraca szczególną uwagę na barwy. Dziecko siada do stolika, na których przygotowane są białe kartki i skserowane ich zdjęcia oraz materiały plastyczne, takie jak: papier kolorowy, włóczka, skrawki materiałów, farby, pędzelki, filc, nożyczki, klej, taśma dwustronna, kolorowe koraliki, pastele. Wykonują pracę według własnych pomysłów, przedstawiając siebie w wymarzonej krainie.
- Utrwalenie piosenki „Dzieci świata”
- Zachęcamy do zabaw na świeżym powietrzu.
– Zabawa orientacyjno-porządkowa „Letni wiatr” Na hasło: Letni wiatr! dziecko kręcą się wokół własnej osi (powoli i ostrożnie), rozkładając szeroko ręce. Kiedy Rodzic klaśnie
w dłonie, dziecko zatrzymujesię. Na kolejną komendę słowną dziecko kręci się w drugą stronę.
– Obserwowanie i opisywanie przyrody.