Temat tygodnia: Świat owadów
Temat dnia: Bal owadów.1. ( Dz. 5 – letnie)Utrwalajcie cały czas umiejętności przewlekania sznurówki i zawiązywania kokardki (KA, k. 3)
2. Zabawa ruchowa ze wstążkami „Lot owadów”. Dziecko otrzymuje wstążkę. Proszę aby każdy wyobraził sobie, że jest owadem (motylem, pszczołą, ważką itp.), które lata nad łąką. Dziecko, manipulując wstążką, porusza się do spokojnego utworu muzycznego https://www.youtube.com/watch?v=E7gdm0YLx6c
3. Praca plastyczna „Korona”. Dziecko wycina z bloku technicznego kształt korony i ją składa. Następnie przykleja do niej skrawki wycinanek w różnych kolorach.
4. Ćwiczenie kształtujące orientację w przestrzeni „Zabawa z koronami”. Dziecko stoi i wykonuje polecenia wypowiadane przez dorosłego, np.: Nałóż koronę na głowę. Trzymaj ją przed/ za sobą. Postaw koronę obok siebie.
5. Zabawa ruchowa „Bal z koronami”. Dziecko zakłada zrobioną przez siebie koronę i porusza się zgodnie z instrukcjami dorosłego: 4 kroki w prawo, 4 kroki w lewo, podskok, 4 kroki w prawo i 4 kroki w lewo, przysiad.
6. ( Dz. 5 – letnie)Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 43) – doskonalenie umiejętności liczenia poprzez dorysowywanie odpowiedniej liczby kropek.
7. Przypomnienie etapów rozwoju motyli. Motyle należą do najpiękniejszych owadów na łące. Ich wielobarwne skrzydła cieszą ludzkie oko, a delikatny sposób poruszania się zachwyca. Dziś wszystkie dzieci przeobrażą się w te delikatne stworzenia.
8. Zabawa „Mała gąsieniczka”. Rodzic gra na marakasie, lub uderza rytmicznie w dłonie a dziecko czołga się (porusza się po podłodze bez pomocy rąk). Gdy rodzic przerwie grę, gąsieniczka nieruchomieje. Zabawę powtarzamy kilka razy.
9. Zabawa „Przebudzenie motyla”. Każde dziecko wyobraża sobie, że jest motylkiem śpiącym w kokonie. Rodzic odtwarza nagranie Edwarda Griega Poranek. https://www.youtube.com/watch?v=E7gdm0YLx6c Dziecko leży skulone na podłodze i słucha muzyki. Gdy muzyka z cichej i nieśmiałej robi się coraz głośniejsza, motylki powoli prostują się i wychodzą z kokonu, rozkładają skrzydełka, rozglądają się i zaczynają fruwać po całym pokoju.
10. Zabawa „Świetliki”. Rodzic przypomina „świetlikowe” malowanie. A jako że świetliki to dobrzy sąsiedzi motyli, rodzic proponuje jeszcze raz coś namalować ze świetlikami. Ustawia dziecko przed ścianą lub ciemną zasłoną. Gasi światło, zaciemnia pokój i daje dziecku latarkę. Odtwarza akompaniament do piosenki „Śladów na śniegu” https://www.youtube.com/watch?v=_u6wtEquGsk Razem z dzieckiem „maluje” coś, co można nazwać tańcem świetlików.
11. (Dz. 4 – letnie)Wykonanie pracy z KA, k. 28.