Grupa II – 16.06.2020 r.

Temat dnia: Na łące.


( Dz. 5 – letnie i chętne dz. 4 – letnie)Zabawa dydaktyczna „Litery”. Dziecko otrzymuje kawałek włóczki. Dorosły wymawia nazwę litery. Dziecko starają się ułożyć jej kształt z włóczki.

Wysłuchanie nagrania fragmentu utworu muzycznego Antoniego Vivaldiego Cztery pory roku: Lato lub muzyki relaksacyjnej z CD. Dziecko leży swobodnie na dywanie. Zamyka oczy i wczuwa się w muzykę. Oddycha miarowo, wyobrażając sobie wymarzone obrazy. Ćwiczenie ma na celu rozbudzenie wyobraźni.

„Podniebne marzenia” – rysowanie palcem w powietrzu obrazów zobaczonych oczami wyobraźni. Nazywanie ich i opowiadanie.

Zabawa dźwiękonaśladowcza „Odgłosy na łące”. Dorosły naśladuje odgłosy zwierząt, które można spotkać na łące. Zadaniem dziecka jest powtórzenie odgłosu i nazwanie zwierzęcia, np.: Bzzz… – pszczoły. Ssss… – wąż.

Rozwiązywanie zagadek tematycznych.

Na zielonej łące spacerują ich tysiące.
Dzielnie maszerują, mrowisko budują. (mrówki)

Mniejszy niż koń, lecz także konik.
W trawie sobie cyka, kolor ma zielony. (konik polny)

Na barwnych skrzydłach ma wzorów wiele.
Nie pomylcie go z kwiatem, moi przyjaciele. (motyl)

Wybierzcie się z rodzicami na najbliższą łąkę. Poobserwujcie przyrodę i zjawiska pogodowe. Jeżeli macie lupę pooglądajcie przez nią różnych rośliny i owady. Opiszcie ich wygląd i warunki potrzebne do rozwoju.
( Dz. 5 – letnie )Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 48–49) – utrwalenie nazw mieszkańców łąki, kształtowanie orientacji przestrzennej poprzez nalepianie zgodnie z instrukcją zawierającą określenia stosunków przestrzennych: na, pod, obok, nad, w.

Skip to content