Temat: Letnia pogoda.
Przebieg:
- „Jaką mamy pogodę latem?” – opisywanie warunków pogodowych, wspierane obrazkami. Rodzic rozkłada na dywanie obrazki przedstawiające: słońce, deszcz, burzę, wiatr, śnieg, grad. Dzieci wybierają te, które pokazują zjawiska występujące latem, i nazywają je.
2. Możecie posłuchać piosenkę o pogodzie: https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q i porozmawiać na temat aktualnej pogody.
3. „Jak zachować się podczas burzy?” – Rodzic prezentuje planszę i omawia etapy powstawania burzy. Następnie rozmawia z dzieckiem na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie burzy. Wspólnie ustalają co należy robić, a czego nie wolno podczas burzy.
– Nie stoimy pod drzewem.
– Odchodzimy od zbiorników wodnych.
– Nie trzymamy przy sobie metalowych przedmiotów.
– W domach zamykamy drzwi i okna itp.
- „Kiedy powstaje tęcza?” – Rodzic udziela informacji na temat powstawania tęczy:
Tęcza powstaje w trakcie deszczu lub zaraz po nim, kiedy świeci słońce. Promienie słoneczne napotykają na krople deszczu lub krople unoszące się nad zbiornikiem wodnym. Wtedy następuje zjawisko rozszczepienia światła słonecznego i widzimy wielobarwny łuk.
5. Praca plastyczna „Tęcza – wielobarwny łuk” Rodzic pokazuje obrazek przedstawiający tęczę. Dziecko głośno nazywa jej kolory. Rysuje tęczę na kartkach przy pomocy pasteli.
6. Słuchanie i śpiewanie piosenki: Lato na dywanie.
https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ
7. Zabawy na świeżym powietrzu:
- Zabawa usprawniająca narządy mowy „Kulka na wodzie”. Rodzic przygotowuje szeroką miskę
z wodą. Wrzuca do niego styropianową kulę. Dziecko dmucha w nią tak, aby przepłynęła z jednej strony na drugą.