Grupa II – 17.06.2020 r.

Temat: Letnia pogoda.

 Przebieg:

  1. „Jaką mamy pogodę latem?” – opisywanie warunków pogodowych, wspierane obrazkami. Rodzic rozkłada na dywanie obrazki przedstawiające: słońce, deszcz, burzę, wiatr, śnieg, grad. Dzieci wybierają te, które pokazują zjawiska występujące latem, i nazywają je.

 

2. Możecie posłuchać piosenkę o pogodzie: https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q i porozmawiać na temat aktualnej pogody.

3. „Jak zachować się podczas burzy?” – Rodzic prezentuje planszę i omawia etapy powstawania burzy. Następnie rozmawia z dzieckiem na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie burzy. Wspólnie ustalają co należy robić, a czego nie wolno podczas burzy.

– Nie stoimy pod drzewem.

– Odchodzimy od zbiorników wodnych.

– Nie trzymamy przy sobie metalowych przedmiotów.

– W domach zamykamy drzwi i okna itp.

 

  1. „Kiedy powstaje tęcza?” – Rodzic udziela informacji na temat powstawania tęczy:

Tęcza powstaje w trakcie deszczu lub zaraz po nim, kiedy świeci słońce. Promienie słoneczne napotykają na krople deszczu lub krople unoszące się nad zbiornikiem wodnym. Wtedy następuje zjawisko rozszczepienia światła słonecznego i widzimy wielobarwny łuk.

 5. Praca plastyczna „Tęcza – wielobarwny łuk” Rodzic  pokazuje obrazek przedstawiający tęczę. Dziecko głośno nazywa jej kolory. Rysuje tęczę na kartkach przy pomocy pasteli.

6. Słuchanie i śpiewanie  piosenki: Lato na dywanie.

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

7.  Zabawy na świeżym powietrzu: 

  • Zabawa usprawniająca narządy mowy „Kulka na wodzie”. Rodzic przygotowuje szeroką miskę
    z wodą. Wrzuca do niego styropianową kulę. Dziecko dmucha w nią tak, aby przepłynęła z jednej strony na drugą.
Skip to content