Grupa II – 25.06.2020 r.

Temat dnia: A może nad morze?1. Wprowadzenie w tematykę zajęć poprzez zagadkę.
Na północy Polski znajdziesz je na mapie.
Tam pływają statki, tam ryba płetwą chlapie. (morze)
2. „Palcem po mapie” – oglądanie mapy świata, wyróżnienie Polski, porównywanie kształtu z innymi państwami, odnalezienie morza. Dziecko określa kolory, jakimi zaznaczone jest morze i inne zbiorniki wodne (rzeki, jeziora, oceany).
3. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Na pokład”. Rodzic układa linę na kształt koła. Jest to statek. Dziecko swobodnie maszeruje po pokoju – zwiedza port. Na uderzenie np. w bębenek jak najszybciej zajmuje miejsce w kole – wsiada na pokład.
4. „Co przywiozę z nadmorskich wakacji?” np.: pocztówka, bursztyn, muszelka, łopatka, foremki do piasku, klocek, kredka, książka, miś). Zadaniem dzieci jest wybranie przedmiotów, które najczęściej stanowią wakacyjną pamiątkę.
5. Zabawa sensoryczna „Co powie nam muszelka?”. Zadanie dla dzieci, które mają w domu różnego rodzaju muszelki. Dorosły układa je na dywanie. Dziecko dostrzega pomiędzy nimi różnice (w wielkości, kształcie i kolorze). Porównywanie muszelki ślimaka winniczka i małży.
6. Zabawa relaksacyjna „Morskie fale”. Rodzic włącza nagranie szumu morskich fal. Dziecko kładzie się na plecach na dywanie z zamkniętymi oczami i wsłuchuje się w dźwięki. https://www.youtube.com/watch?v=ORhFh1rCqRI
7. „W którą stronę płynie rybka?” – Rodzic rysuje na kartce ryby płynące w dwóch kierunkach (w prawo i w lewo). Dzieci określają te kierunki i wyjaśniają, po czym poznały (głowa skierowana w daną stronę).
8. Zabawa matematyczna „Tocząca kostka”. Dzieci siada na dywanie. Rzuca kostką – w zależności od liczby wyrzuconych oczek dziecko wykonuje zadania, np.:
– Wymień 1 zwierzę żyjące w morzu.
– Opowiedz o2 rzeczach, które najbardziej lubisz robić wakacje.
– Wymień 3 przedmioty, które spakujesz, wybierając się nad morze.
– Przynieś 4 muszelki z koszyka.
– Podaj 5 przykładów zabaw lub innych czynności, które można wykonywać w wakacje.
– Przynieś 6 muszelek.
9. ( Dz. 5 – letnie) Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 55) – wskazywanie przedmiotów przydatnych w upalny dzień, wyjaśnienie zasad stosowania nakrycia głowy i picia wody, gdy jest gorąco.

Skip to content