Grupa III – 02.06.2020 r.

Temat dnia: Goryl Gutek

  1. Zabawa na powitanie „Co lubią dzieci?” – kształtowanie koncentracji uwagi.

          Rodzic wypowiada zdania:

         – Niech podskoczy dziecko, które lubi lody.

        – Niech klaśnie dziecko, które lubi zwierzęta.

        – Niech tupnie to, które lubi oglądać bajki.

         – Niech pokiwa głową dziecko, które lubi czytać

          Zachęcamy dziecko do wymyślania swoich propozycji poleceń dla rodzica.

 

  1. Układanie obrazków historyjki o gorylu Gutku z wykorzystaniem ilustracji w KP5, s. 40–41- dzieci 6letnie. Dzieci opowiadają treść historyjki. Ochotnicy odczytuj dialogi, które mówią Trampolinek, Gaja i Pani Nauczycielka.

 

  1. Prezentacja drukowanej i pisanej litery g, G w kartach pracy.

 

  1. Dzielenie wyrazów goryl, Gutek, Gaja na głoski, układanie taką ilość białych kartoników, ile jest głosek. Określanie, która głoska jest samogłoską, a która spółgłoską.

 

  1. Podawanie wyrazów, które rozpoczynają się głoską g lub w których słychać głoskę g.

 

  1. Rysowanie kształtu liter w powietrzu, na plecach rodzica, na dywanie, na tackach z piaskiem z zachowaniem kierunku pisania, możne ułożyć z guzików.

 

  1. Wykonanie ćwiczeń w KP5, s. 40– 41- 6latki. Pisanie po śladzie litery g, G, kolorowanie na niebiesko kwadratów w modelach wyrazów oznaczających miejsce litery g, nalepianie podpisów do zdjęć.

 

  1. Wykonanie ćwiczenia w KP4 ćw. 1, s. 36 –5 latki- kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery, np. kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.

 

  1. Zajęcia w ogrodzie.
  • Chodzenie po liniach narysowanych na piasku (spirale, pętle, zygzaki, fale) – ćwiczenie równowagi.
  • Układanie dowolnych kompozycji z materiałów przyrodniczych np. piasku, kamieni.

 

  1. Wykonanie obrazka techniką origami –   według podanych wzorów lub według własnego pomysłu.

https://www.youtube.com/watch?v=URl28aLRXkg

 

https://www.youtube.com/watch?v=hOrUN3UzyeE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skip to content