Temat dnia: Goryl Gutek
- Zabawa na powitanie „Co lubią dzieci?” – kształtowanie koncentracji uwagi.
Rodzic wypowiada zdania:
– Niech podskoczy dziecko, które lubi lody.
– Niech klaśnie dziecko, które lubi zwierzęta.
– Niech tupnie to, które lubi oglądać bajki.
– Niech pokiwa głową dziecko, które lubi czytać
Zachęcamy dziecko do wymyślania swoich propozycji poleceń dla rodzica.
- Układanie obrazków historyjki o gorylu Gutku z wykorzystaniem ilustracji w KP5, s. 40–41- dzieci 6letnie. Dzieci opowiadają treść historyjki. Ochotnicy odczytuj dialogi, które mówią Trampolinek, Gaja i Pani Nauczycielka.
- Prezentacja drukowanej i pisanej litery g, G w kartach pracy.
- Dzielenie wyrazów goryl, Gutek, Gaja na głoski, układanie taką ilość białych kartoników, ile jest głosek. Określanie, która głoska jest samogłoską, a która spółgłoską.
- Podawanie wyrazów, które rozpoczynają się głoską g lub w których słychać głoskę g.
- Rysowanie kształtu liter w powietrzu, na plecach rodzica, na dywanie, na tackach z piaskiem z zachowaniem kierunku pisania, możne ułożyć z guzików.
- Wykonanie ćwiczeń w KP5, s. 40– 41- 6latki. Pisanie po śladzie litery g, G, kolorowanie na niebiesko kwadratów w modelach wyrazów oznaczających miejsce litery g, nalepianie podpisów do zdjęć.
- Wykonanie ćwiczenia w KP4 ćw. 1, s. 36 –5 latki- kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery, np. kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.
- Zajęcia w ogrodzie.
- Chodzenie po liniach narysowanych na piasku (spirale, pętle, zygzaki, fale) – ćwiczenie równowagi.
- Układanie dowolnych kompozycji z materiałów przyrodniczych np. piasku, kamieni.
- Wykonanie obrazka techniką origami – według podanych wzorów lub według własnego pomysłu.
https://www.youtube.com/watch?v=URl28aLRXkg
https://www.youtube.com/watch?v=hOrUN3UzyeE